Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Thursday, December 3, 2009

Cili Kulai ( aku anak felda )♥

Salam buat semua rakan2 di alam maya ini, di kesempatan ini aku nak tunjuk kan sikit aktiviti penduduk felda aku, termasuk lah my bonda and my MIL punya projek, boleh dikata kan setiap peneroka di wajibkan menanam cili kulai ini. Hasilnya akan dikutip oleh wakil felda dan di beli dengan harga rm6.00 perkg, ok jugakan ada juga aktiviti para peneroka ini. kalo tak silap aku kebanyakan felda2 di malaysia di  beri galakan bercucuk tanam. mereka diberi pilihan samada cili atau tomato. Anak benih, baja, racun di sediakan oleh felda. Tengok lah hasil cili bonda ku♥♥♥






4 comments:

bestnya klu dapat hasil dari tanaman sendiri...E-na suka sgt gardening...tapi lemah sket bab2 cili ni...pokok2 cili E-na daunnya gemuk22 memang sedap wat sayur hehe tapi cilinya x yah harap la nak jumpa!
 
Salam E-na, akak pun suka juga bercucuk tanam, tp biasalah pkk cili baru je nk naik dh kena mkn siput, tu kdg2 melemahkan semagat. tp bila tgk cili bonda akak rasa cam best je. itu la kalu daun boleh buat sayur dpt gak hasilnya
 
kak,
Cili mak saya tanam tak menjadi la..
Sian dia
 
~ saliza~ ooo tak menjadi ke, yang kat felda akak ni biasanya byk buah, cuma hari tu musim hujan jadi buah byk gugur. utk guna sendiri boleh la, sbb felda beli yg elok je kan liza
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...