Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Friday, December 11, 2009

NASI KERABU

Salam sayang buat sahabat2 di alam maya pada ini, semalam 10.12.09, besday adik bongsuku, aku hanya sempat membuat sebiji kek tanpa hiasan segala, cadangnya aku nak buat mkn2 sikit. nak di jadikan cerita pulak aku terrrbalik kampung pulak pagi semalam kena my sayang ajak teman dia blk kampung kerana tahlil abangnya, Aku memang jenis yang suka balik kampung terus je lah ikut, ada ke patut kami dok kampung selama 5 jam sahaja, mlm tadi lepas tahlil aku berangkat ke KL, pagi ni baru sampai KL dlm kul 8.20am, kepala ni memang berat sangat terasa mcm nak tidur je hikhikhik....Semalam MIL aku bekalkan nasi kerabu...sbbnya ini juga makanan untuk orang2 yang bertahlil semalam....Kepada pengemar nasi kerabu tu..ambil la sepinggan sorang. Untuk pengetahuan semua, aku tak ada kena mengena langsung dlm msk2 nasi kerabu ni..aku sampai kampung pun dah pukul 6.30pm, aku tukang mkn dan cuci pinggan je....Jemput makan ya semua.......tapi nasi kerabu ni tak ada tumis, bagi aku, aku lebih suka yang bertumis sbb dia merah2 n basah2 gitu, makan guna tangan tau... ini bekfas ku pagi ni ya

Jemput makan ya semua......

8 comments:

Salam hai nasi kerabu mmg fvrt dlm rmh sy ni maklum lah family tekak pantai timur heee..nap sdp tu semua ade ye solok lada pun ade emmm..bak sikit kite dok lapo ni....kawe dok makey kuih je sat td...
 
salam sheila, mcm umah akak la sheila, tekak timurje...sheila suka mskkan pantai timur gak ke. meh make skali ni nasi krabu ngan budu
 
salam kak,nasi kerabu memang peberet saya.dulu masa dok selayang,ada makcik jual nasi kerabu di pasar malam selayang baru...sedappppppp sangat.susah nak cari sekerang ni nasi kerabu mcm tu(nasib baik tak meleleh air liur ni)
 
salam maria, nasi kerabu ni nmpk mcm simle kalo tak kena gaya tak sedap kan, kalo kat psr mlm gerenti licin la nasi krabu ni kan, org suka beli kalo sedap, beratur la nak beli . maria tak pernah cuba buat sendiri ke
 
Akakk...nasi kerabu ader belen lagi ke?sue nak sepinggan nie... nasik nih resepi asal dari mana eh kak?
 
sue..., dah abis la sue nasi kerabu ni,akak rasa la sue negeri kelate asal nasi ni, sbb nasi ni memang terkenal di kelate, lagi pun kena mkn mesti letak buduuu gitu.Nanti sue cuba la buat,kalo dh ada budu tu
 
Salam kak Liza,
Yummy...! nak rasa skit ya? Dah lama tak makan...huhu.
 
salam indah.....dh abis la nasi kerabu ni indah,
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...