Monday, December 21, 2009

SIPUT SEDUT ( SAWAH PADI )

Selamat malam kawan2ku sekelian, dah makan malam ke.belum atau berdiet hari ini. Aku dah selamat makan dah malam, awal sikit makannya, takut tak sempat hadam. Ini salah satu menu makan malam ku...emmm sedapnya buat kuah pekat2 sikit. Aku biasa beli siput yang panjang tu. Tapi kali ini mencuba pulak siput yang dok dlm sawah padi..Ada sesiapa pernah tengok tak. Terima kasih buat saudara mara suamiku yang telah bersusah payah kutip siput2 ini, aku pergi ambil sahaja, dah lah hari tu hujan punyalah lebat. Lepas musim menuai dah jadi kebiasaan penduduk kampung ini akan mencari siput2 ini. Jom layan ................


2 comments:

Adess..sedapnya..rindunya nak makan siput ni..sekarang ni susah nak dapat siput bendang ni kan??..Sedapnya buat gulai lemak ngan pisang..
 
salam azmiezas, a,a sedapkan..memang payah nak jumpa siput ni lebuh2 lagi kl..langsung tak ada kan
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...