Tuesday, June 8, 2010

CEK MEK

Salam dan selamat malam buat semua..cek mek ni akk buat bf pagi tadi...lupa nak n3kan...jadi mlm2 ni tayang cekmek ni menghiasi n3 akk. Untuk rasa cekmek yang sedap tidak perlu manambah air semasa proses mengguli tu...cukup dengan keledek je..kemudia tambahkan gandum sedikit demi sedikit........:~

Cekmek akk ni berjerawat sikit kerana keledek tu akk tak hancurkan betul2..hati2 kalau makan cekmek ni masa panas2 tak pasal2 melecur lidah nanti...kerana air gula yg teramat panas tu......

3 comments:

salam ros..akak tak pernah buat kuih ni..biasanya beli je..cara sama macam buat kuih keria ye..cuma isi gula dalamnya kan..
 
salam kak erna...terima kasih byk2 kerana rajin bertandang kerumah saya....saya rasa sama je....cuma isikan gula buat inti je. Ada masa boleh la akk cuba ya
 
Salam Ros...smga drahmati Allah seisi kluarga. Haa..kuih cek mek ni kak sue pnah buat, siap wat frozen lagi, snang bila nk makan kluarkan trus goreng.. ssekali sdap jgak kan wat mnum ptg... slalu2..? Adoyai..byaknyer gula, hehe..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...