Sunday, June 20, 2010

JEMPUT - JEMPUT KURMA

Salam dan selamat pagi buat semua...sebenarnya jemput2 ni dah basi...lama dh akk buat tapi tak letak n3 je....kurma banyak sangat dalam peti ais tu tak habis2...jadi untuk menghabiskan begini lah caranya...tapi masih ada banyak lagi, tak tahu nak buat apa........


Bahan2  Asas

Gandum
kurma...akk belah dua je
air
garam
sebiji telur
soda bikabonat
sedikit gula
Air secukupnya

7 comments:

salam rosaliza..jemput2 kurma..memang akak tak pernah buat pun..makan pun tak pernah..kalau ada pun kurma kat rumah ni..tak sempat nak jadi jemput2 semuanya suka makan..cepat habis..
 
salam kak erna...kat rumah saya ni time puasa je mkn hehehh..anak2 semua tak mkn..manis la mcm2 bdk2 ni. rasanya boleh tahan la, tapi saya lagi duka jemput2 pisang, anak2 pun tak suka mkn, kalo saya blend kurma tu mungkin ank2 mkn. ta kak erna
 
unik betul...1st time dgr kurma boleh dibuat sbgai jemput-jemput~hehehehe
 
Wah belum bulan puasa dah banyak kurma rosa? Boleh buat kek tu... :)

Saya suka makan kurma :)
 
salam kak...ada jemput2 kurma boleh wat bekfas ni...pos sikit ek!
 
salam iqbal......memang unik n best juga rasa jemput2 kurma ni....


Salam puan isah..... kalo buat kek memang best sangat2 tapi lambat sikit dpt mkn heheheh
 
Salam E-na...heheh pos kurma je boleh la, jemput2 nanti jd cendawan pulak heheheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...