Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Friday, July 30, 2010

BUAH DOKONG

Salam dan selamat tengah hari buat semua......hari ini tak ada n3 masak2...akk masak mskkan simple2 je. Tapi hari ini akk nak kongsi gambar buah dokong....untuk pengetahuan semua dokong ni spesis yang sama langsat dan duku, tapi buah ini lagi manis  dan lagi sedap. Bentuknya pun lain sikit tak bulat mcm langsat, dan tak bergetah......rasanya manis .....

Ini lah rupa buah dokong Gua Musang...lain sikit ngan dokong tempat akk

15 comments:

Salam kak rosa,
Perbezaan yg plg mudah utk ditgk pada buah duku dn dokong adalah bahagian buah yg kat tampuk tgkai tu.Kalau ada muncung, itu buah dokong yg asli.Kalau bulat tnpa muncung, buah duku atau dokong kacukan.
 
Dukong... Dukong 3kg 10..3kg 10 he he he he datang nak join dukung..pppssttt klu kat umah akak free kan? kan? kan? he he he
 
saya suka makan buah ni, tapi nanti berangin satu badan..sampai rasa nak demam..
 
Salam kak liza,
Saya sampai skrg tak reti bezakan dokong ngan langsat. kihkih. memang musim ke kak? kecur air liur saya.
 
nak sket kak...xmo byk2..nti batuk..hehehe
 
my fav tu....
 
kat sini susah nak jumpa dokong ni kak..yg banyak langsat jer..duku pun jarang jumpa..sibbaik kat kampung hb ada,kalo musimnya dpt la merasa.hehe
 
~ Salam en daun...antara dokong2 ni pun ada juga perbezaannya kan..yang gambar tu kurang sikit manis, tak tau la kat GM tu ujan kut...a,akan dokong ni ada muncung sikit heheh
 
~ Salam erma...meh makan umah akk je tak yah susah2 nak beli heheh
 
~ Salam Azmiezas...akk pun tak pasti lah buah ni berangin ke tak, tapi kalo mkn byk mmg sakit2 badan..org yg dlm pantang jangan la sesekali mkn buah ni...tunggulah abis pantang
 
~salam Indah beza yang sangat ketara ngan buah langsat bab rasa dia dokong ni mmg manis dan tak bergetah.Best je mkn
 
~ Salam Fmina...amik la setangkai je cukup ke heheh
 
~ Salam Azian....kita pun suka juga layan buah dokong ni
 
~ Salam Sue....oh kat Sarawak ada juga buah dokong ni, sedapkan, kalo langsat akk tak berapa suka kalo dapat free mkn la, namun kalo beli tu taklah hehehe
 
punya bibitnya ? Kirim ke saya bolehkah?
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...