Thursday, July 29, 2010

FESTIVAL KESENIAN & KEBUDAYAAN ISLAM - ZON BANGSAR

Salam ceria di pagi khamis ini buat rakan2ku dialam maya ini. Semalam sekerat hari hari akk dekat Masjid Bukit Aman, kerana anak2 akk mengambil bahagian dalam acara Festival Kesenian & Kebudayyan Islam Peringkat Zon Bangsar ( MAIWP ) yang bertempat di Dewan Utama Masjid Bukit Aman. 14 buah Tadika Islam Zon Bangsar yang mengambil bahagian, antaranya:~

1. Tadika Islam Tun Dr Ismail
2. T.I Al-Mizan Dutamas
3. T.I Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq
4. T.I Masjid Negara
5. T.I Masjid Wilayah
6. T.I Sg Penchala
7. T.I Al Ihsaniah Puchong
8. T.I Al Khadijah Pantai Dalam
9. T.I umar Al- Khattab Bukit Damansara
10. T.I Kasyifululum
11. T.I Intan Bukit Kiara
12. T.I Al Islamiah Kuchai Lama
13. T.I Kg Kerinchi
14. T.I Saidatina Aisyah Pantai Baru

Acara2nya ialahHafazan Lelaki dan perempuan.Azan, Kuiz lelaki dan perempuan, sajak, bercerita dan  nasyid. Bagi johan keselurahan pula dimenangi oleh Tadika Islam Masjid negara....disetiap acara mesti tadika ini memenagi anugerah.

Semua peserta mendapat hadiah....okey jugalah, beg sekolah n alat2 sationery serta pencil warne. Anak2 akk dapat sagu hati lah heheheh....tapi ok jugalah pertandingan sebegini d adakan...sekurang2nya anak2 berkeyakinan bila berada di hadapan orang ramai, tiada perasan gugup n takut.
Jom tengok gambar2 anak2 akk ni, Muhammad Aqil Iqbal 6 tahun dan Nursyaza Adawiyah 5 tahun:~

Tengah hafazan
Bersama hadiah saguhati
baby Adawiyah tengah nasyid....pun dapat saguhati juga
Bersama teman2nya
Ok semua dadadda....

10 comments:

Wah Tahniah tuk Aqil N Adawiyah.. satu permulaan n pendedahan yang baik tu kak.. Tahniah akak.. berjaya mendidik anak ke arah yang baik.. semoga adik2 jd anak yang soleh n solehah..
 
Salam kak rosa,
Aqil tu ada gaya dn harapan utk jadi qari suatu masa nti. Ada nyanyi lagu nasyid apa? Ada potensi tu...
 
salam rosaliza..seronok tengok anak2 beraksi kan..walaupun hadiah sagu hati..anak2 mesti gembira jugak..dapt hadiah..
 
salam kak..comelnya aqil n baby.. dapat hadiah saguhati pun dah best sgt tu..budak2 pun semangat jer nak ikut serta..
Akak mesti sibuk jadi jurukamera semalam ek?hehe
 
Salam rosa, tahniah untuk anak2 rosa :) mesti rosa satu satu nya 'proud mama' kan? :)

Alhamdulillah :)
 
~ Salam Erma...terima kasih...amin mudah2an....
 
~ Salam En Daun...hehehh qari ke kari hahahah....Ada nsyid lagu lam ya rabill izati...tah tajuk yg sebetulnya akk tak tau
 
~Salam Kak Erna...bdk2 ni tak kisah kalah ke menang...janji dapat hadiah je, kalo tak ada hadian rasanya mengamuk juga hehehh...kita yg tgk pun seronok je
 
~Salam Sue...sihat ke....anak2 Aqil n Baby seronok je nak buat persembahan heheheh,,,akk ni duduk je sambil ambil gambar..itu yg gambar gitu je blur...tq ya sue
 
~ Salam puan Isah...mmg bangga sangat walaupun anak2 tu tadika lagi heheheh...mamanya yg lebih kekekek
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...