Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, July 7, 2010

JERUK SENTUL

Salam n selamat petang buat semua. Ini lah rupa sentul yang telah akk jeruk. Akk jeruk biasa2 je...mula2 kupas kulit pas tu cincang2 sikit.....rendam dengan air garam semalaman...untuk mengeluarkan rasa masam sentul itu. Esoknya, buatlah air gula...n masuk kedalam buah sentul itu. Ada juga jeruk yang pedas, tapi akk tak reti pula nak buat. Yang ini pun masih byk lagi dlm peti ais tu...tak ada orang nak makan huhuhu...rugi je gula . Jom lah tengok rupa jeruk ni :~



Ini lah rupanya...terasa nak makan...tapi tak termakan pula huhuh...

11 comments:

Salam, nk jeruk sentul 5 biji. Mkn ptg2 best ni.
 
Salam adry....sini ujan tak best la nak mkn jeruk2 gini...amik la semua kalo nak heheheh...tq ya
 
http://ilahmasakanku.blogspot.com/2010/06/211-kek-carot-che-mat-gebusss.html

salam ini link nye..liza salah masuk blog kot yg liza tinggalkan komen tu blog peribadii akak ada blog masak dlm tu ada kek karot...http://ilahmasakanku.blogspot.com
 
tak pernah dgr la sentul tu..
buah ke?
 
salam rosaliza..sayangnya tak de sape nak makan..bagi je ngan akak yang hantu jerok ni..gerenti habis..akak suka maakn sentul ni..yang tak jerok suka..yang jerok pun suka..tapi..sekarang ni..dah tak jumpa dah..masa sekolah2 dulu je..selalu makan...
 
salam kak jalilah ...ok saya dh jumpa resepi tu n dh tepek sekali resepinya
 
hai aku di sini...buah sentul la dik...buah ni mmg payah nak jumpa..kg2 pun mmg payah nak cari...buah ni tak sesedap buah duku heheh
 
salam kak erna...itu la saya pun masa kecil2 dulu mkn juga buah ni...tak kisah msm ke manis ke,....semua mkn, bila dh tua tu teringin juga tapi tak mcm kecil2 dulu, akk mai la ambil umah saya hehehe
 
seryesly said. dh lama x makan.dulu kat kmpung slalu gak mkn.nenek buatkan. kecur air liur sy tgk..huhu.
 
mana akak beli buah sentul ni?
Dah lama cari tapi x jumpa. Org tgh mengidam macam2 nak makan.
 
@zara
Assalam zara, yg akk punya ni kwn bagi. tapi kalo zara teringin boleh cari kat Pantai dlm dekat stesen komuter pagi ahad, ada org jual. Tapi buah ni ikut musim juga, sian dia mengidam rupa,
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...