Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, July 2, 2010

KARIPAP IKAN

Salam dan selamat petang buat semua.....dah minum petang ke....umah akk ni ada karipap panas lagi ni...baru jap tadi buat...kul 5 buat 5.30pm dah boleh di santap oleh anak2.......Nama cam pelik je karipap ikan...sebenarnya sambal ikan...mcm karipap mini tu....tapi akk b buat versi debab n cepat siap. Cepay di masak n sedap di makan. Jom la cuba bagi sesiapa yang tak pernah makan karipap gini. Dekat kampung akk ada satu makcik tu jual karipap inti sambal ikan gini...tapi di seorang je yang buat heheheh.Kalo nak buat inti kentang lama pula rasa nak buat inti tu...lagi pun sambal ikan masih banyak lagi dalam peti ais...nak tunggu buat karipap mini atau mini popia pun belum tentu lagi.

Hari ini penat sangat rasa...pagi2 keluar dekat 12.30pm baru blk rumah...hantar anak tadika la, beli lauk la, ambil report card anak..pas tu amik anak sekolah kebangsaan pula. Lunch pun main tapau je. Malam ni goreng ayam berempah je....kalo cantik ada la gambarnya...kalo tak senonoh tak ada lah jawapnya. Abe belum balik lagi ni...itu yang tambah kemalasan nak masak. Jom la makan karipap:~

Walaupun nampak tak senonoh tapi sedap n rangup je...anak yang kecil tu...buang inti makan kulit je. Untuk kulit dia akk cairkan majerin, majerin,telur n air garam...sukatan tak ada....
Dah tinggal 4 biji kat dapur,  baru ingat nak ambil gambar inti ikan tu...nasib baik ingat juga.....

5 comments:

Salam kak, tadi dh tinggal 4 biji. Skrg? Kompom dh abeh la tu. Igt nk minta barang seketoi dua.
 
Salam adry...karipap dh abis tinggal gambar je...sambal ikan tu byk lg boleh suruh mahsuri buatkan heheh
 
jarang saya dengar karipap ikan,..kalau inti lain, tu biasa la makan..

apa kata antar sini sepiring..
 
karipap ikan sardin saya suka.. hehe
 
akk nak resepi karipap ikan ni bley x?sy suka mkn tapi da lupa cara nk wat..
:D
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...