Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Friday, July 9, 2010

KULAT SISIR ~ MASAK LEMAK CILI PADI + IKAN MASIN

Salam ceria di pagi jumaat buat semua dialam maya ini. Kenal tak kawanku sekelian dengan kulat sisir ni. Kulat ini biasa naik pada pkk getah yang di tebang, kena kutip satu persatu baru lah dapat. Ini menu dah basi ya akk masak hari rabu hari tu, terasa nak mkn kulat sisir ni. Akk beli RM 2.00 kat pasar borong selayang, dah lama duk intai2 hari tu baru akk jumpa, beli lah sepiring. Ada setengah tempat panggil kulat ni cendawan kukur. Jom lah tgk kulat sisir masak lemak cili padi ni:~

Akk masak dengan ikan kering cencaru, kalo gina ikan talang lagi best akk rasa.

Ini lah rupa kulat sisir tu sebelum di masak. Yang ini baru akk cuci dengan garam kasar untuk menghilangkan segala bau2an yang kurang menyenangankan,

Ok ya akk chowww dulu nak pg ambil anak sekolah tadika, dia blk kul 11.30am, la ni dah 11.12 am.....jap ek.......

2 comments:

Salam kak rosa, aiseymen..kulat sisir tu best kalo gulai kuning atau goreng. Dh lama sgt x mkn kulat sisir ni. Kat sini, depa x reti kot nk mkn kulat ni. Cendawan busut pn xdak kat sini..huhu.. Cendawan sisir tu bkn naik la kak tp tumbuh kat batang getah yg mati (samada tumbang, patah atau kna tebang)
 
Salam en daun...susah nak dpt kulat sisir ni, itu akk dpt sikit je 2.00, msk lemak cili padi ni rasa cam tak best la, lagi best msk kuning mcm kat kg tu...heheheh bukan naik ke hahah. makan kg gini bila lama tak layan mmg best je . Goreng camur telur tu pun best..nyam nyum....
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...