Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan seketika

Thursday, July 1, 2010

OHH..... INDAHNYA SAWAH PADI

Salam dan selamat petang...tak abis lagi ngan keindahan yang ingin akk kongsikan.....pasti ramai n jarang2 jumpa ngan sawah padi...lebih2 lagi bagi mereka yang tinggal di kota metropolitan ini...yang penuh dengan hutan batu je. Hari Ahad lepas masa akk balik dari lumut menziarahi adik ipar di hospital, masa blk tu tengok sawah padi menghijau bak lautan hijau je luasnya......nyamanya mata akk. Tapi anak2 akk tau sawah padi tapi tak tau macam mana rupa padi. Hari tu bila ada satu pkk padi yang patah, abah dia orang ambil...akk pun tanya la pkk apa ni....heheheh gelak sakan akk bila masing2 menjawab dengan yakin sekali. Yang tingkatan dua n darjah 6 tu tau la pkk padi. Si baby 5 dengan yakinnya jawab...baby tau ni pokok cap rambutan...heheheh terpengaruh ngan iklan beras cap rambutan......yang sorang lagi jawab tau juga pkk nasi....kesian bdk2 ni.

Cantik sangat dengan burung bangau berterbangan......
Padi yang belum matang lagi....
Pokok cap rambutan heheheh.

Hari ini abe akk ke lumut lagi.....anak buahnya pula masuk sepital....kesian pulak si kecil tu...mak dan bapanya tak ada pergi umrah, ahad ni baru balik. Biras akk la yang jaga kat spital......moga aidil cepat2 kuar spital ya

8 comments:

Salam kak, kira ok la tu jwpn bdk2 tu. Knl gak pkk 'beras' ni.
 
Rosaliza..semoga adik ipar tu cepat semboh..akak pun masa cuti hari tu..pi lumut lalu jugak sawah padi tu..anak siap bagi tau..nak berenti..nak mandi..he he..geli hati..mana ada orang mandi dalam sawah padi kan...
 
pegi pangkor tak??..
 
pokok cap rmbutan???hehehe...mcm2 tol...
 
~ salam adry.....kesian bdk2 zaman sekarang kalo jauh diorang kenal sawal padi je...namun pkk padi tak pernah lihat secara drkat.

~ Salam kak erna...adik ipar tu dh kuar sepital dh. heheheh kalo nak pancing ikan puyu ke haruan ke boleh jugakan...nak mandi heheh
 
Salam Azmiezas....tak sempat ke pangkor pun....setakat manjung je, pas tu...rindu gak nak ke pangor tumkn laksa yg 1.00 je tambah telur 1.50 heheh


Salam Ezzyra ~ itu la anak penakan awak tak kenal...ehhh ucu sendiri kenal ke pkk padi heheh
 
salam..hahaha Ucu pun sama gak..pokok 'antah'
 
salam lina...hahahah tu la masa kecik2 mmg dia tak pernah tgk pkk padikan....ya lah akk pun ingat pkk atah heheheh...dh besar ni kenal la kut...dh dok kat perlis tu...siap pg mesin pkk padi lagi hahahah..jgn mareee cu
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...