Friday, July 30, 2010

PETAI

Salam dan selamat petang buat semua..dah siap masak untuk makan malam ke semua..... Semalam akk pergi pasar borong selayang, pesan kat abe suruh beli petai.....abe beli akk pun beli juga...kut2 abe lupa nak beli...heheheh banyak lah dapat petai tu......ambil lah seikat sorang buat sambal petai udang atau buat ulam je. Petai ni walupun busuk baunya tapi banyak manafaatnya........pada peminat petai n ulam2an ni,  tentu anda seorang yang awekss muda gitu. Untuk mengetahui info silalah ke blog  EN DAUN. Jom makan petai...akk baru siap buat sambal petai, tapi n3 tu esok lah ya;~


Petai segar seikat RM1.00 ada 3 papan/keping...lelong2 ada sapa suka petai tak


Ini akk celur cicah ngan budu campur durian...sedap. petai ni kurang sikit bau dia tak yang macam biasa akk beli mmg bau nya kuat sangat...agaknya petai bukit kut

8 comments:

Salam kak rosa,
Hr tu cheq beli petai 5 ikat=RM5. Ada 20 papan semua. 16 papan petai dijeruk.Nti nk masukkn dlm n3 'Dedaun Alam'.
 
Salam En daun...sekarang ni musim petai agaknya mmg byk sangat orang jual...murah pulak tu....kalo kat selayang dpt 3 keping rm 1.00..kalo kat kg lagiiii murah kan
 
salam kak liza,
rasa nak nangis.. huhu, teringat abah saya. dia suka petai rebus gini, cicah budu, atau tempoyak.
 
murahnye!!!tmpt sy 3 keping rm2.50..bru ni mak sy beli borong 100 keping,lbh kurg rm40 kot..cicah budu taruk durian n ikan rebus...perghh
 
lepas makan petai tu jgn lpe gosok gigi.peliharalah kebersihan udara kita.hehehe
 
Salam Indah...best makan yang rebus gini..kurang sikit bau dia, petai ni walaupun tak bau...tapi mesti bau jugakan...sedihkan bila mengenagkan yang telah tiada
 
Salam Senyummm...itu harga standard tu...Kat pasar tu pun buasanya seikat rm 3.00 juga...jrg2 sekali dpt yg murah gini
 
Salam Pemanas cerita....heheheh kalo tak gosok gg harum semerbak la bau dia hehehe...ad juga petua utk menghilangkan bau petai ni, 1. gigit2 beras n 1 lagi lps mkn ulam petai kena mkn terung...jadi kurang lah bau dia. Kalo tak pun kunyah la chewgum eheheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...