Thursday, September 23, 2010

BUAH DELIMA MERAH

Salam dan selamat pagi buat semua..sedapnya buah delima merah ini....rasanya teramat manis. Dah lama akk dok intai2 cari buah delima ni..namun tidak ku temui juga...akhirnya dekat2 nak raya hari tu abe ada jumpa buah ni jual kat UM harganya pun mahal sikit..selalunya 5 biji dapat rm 10.00..yang ini mahal la pulak.  Tq ya sempat la juga merasa buah delima ini sebelum bersalin......doa2kan lah agar akk mudah bersalin nnt ya kwn2 sekelian. Ok lah jom tgk buah delima merah ni...yang di peercayai banyak khasiatnya......


Cantikan buah delima ini...patut la ada perumpamaan menyatakan bibir bak delima merkah...dah lama akk tak makan buah delima ini...dengan biji2 dia sekali akk kunyah...sedap

14 comments:

Aha,pakcik semalam pun baru bawa balik buah delima selepas beberapa lama tak jumpa.
Tapi biji putih saja.Rasa oklah pula. yang warna batu delima merah tu,lagi manis rasanya.
 
alahai.. org mengandung mengidam buah delima ye hehe. hopefully semuanya selamat nnt yer.
 
Salam kak rosa,
Buah delima ni kalau 5 biji RM10 tu rasanya dpt kat Kelate je. Kat tmpt lain mhl skt.Mkn buah delima masa hamil dipercayai dpt mencantikkan mata baby.
 
Salam mokjadeandell....mmg susah nak dapat buah delima kalo bukan musim diakan...akk pun lama sangat cari..baru ketemu
 
Salam Helen....nak kata ngidam sangat tu tak lah juga tapi nak makan je heheh...sib baik kesampaian
 
Salam Adry aka en Daun....mahal tu ok lagi tapi payah nak dapat buah delima ni lagi susah...ooo dpt mencantikkan mata ek....kat klate pun tak ada lagi buah ni...masa byk ari tu tak nak mkn pulak hehehh
 
selamat hari raya kak ,buah delima ni mmg elok utk org mengandung makan,tapi jagan dhare ngan org lain @ hilangkan walau sebutir pun
 
Salam Mimi...tapi masa mkn hari tu..mmg tak abis sebiji akk mkn...sbb buah tu besar sangat..tak jumpa pulak org jual buah delima ni lagi. tq ya mimi
 
DAPATKAN JUS DELIMA 100% ASLI.sila layari blog sy http://jusdelima83.blogspot.com @ hubungi aziz 0199311274.10 MKANAN TBAIK DUNIA
 
salam rosaliza..akak tengok gambar pun dah terliur..memang sedap buah delima merah tu..
insyaallah akak mudah bersalin..ayat2 yang selalu dibaca masa nak bersalin tu..amalkan
 
info tentang delima di SIHAT SELALU - Delima Cerahkan Kulit
 
Salam jusdelima...tq atas info tu...akk dah pg tengok dah
 
Salam kak erna...delima merah ni mmg sedap sangat..jusnya pun banyak...kita selalu makan yang putih je....insyalah agar allah permdahkan segalanya buat saya n baby. terima kasih ya kak
 
Tq ya armouris tentang info delima tu
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...