Sunday, September 26, 2010

CILI CAMERONKU










Salam buat semua...hari ini tak ada apa nak cerita...cuma nak tayang pokok cili cameron akk ni...akk pun dah lupa cili apa yang akk tanam....apa taknya...naik sikit kena potong ngan siput...pastu hidup subur je...tak sabar nak tunggu pkk cili mengeluarkan hasil......lepas berbunga..berbunga lagi...buahnya tak lekat2....saspen gak..ingatkan cili besar atau cili kering...bila kita asyik belek2 je pkk ni memang tak nampak langsung buahnya....dlm seminggu akk tak belai2 dia,barulah nampak putik2nya yang bulat. Cili ni cantik tapi pedasnya melampau sangat.

Inilah buah cili cameron akk....tanam biji benih je ni
Snap pic sambil tayang munge2 yang rajin berbunga ini,  tengah berputik...ambil masa yang lama juga...gambar ni akk snap masa awal puasa hari tu









Ini pula baru2 tengah belajar berbunga...lama rasanya nak keluarkan hasil...tapi pedas sangat nak makan pun tak boleh....sekadar hiasan semata2

6 comments:

Salam kak rosa,
Akhirnya bbuah juga pkk lada/cili tu. Rasanya cili jenis agk pds tp buahnya berbau maung skt kn. Pkk orkid dancing lady tu mmg jnis orkid yg rajin bbunga. Setiap tangkai byk kuntum dn thn lama.
 
Rajin ar Kak Liza berkebun :)
 
ooo..dah menjadi nampaknya tu..
 
Salam Adry@Daun...itulah dah lama akk dok tunggu2 cili tu kuarkan buah..saspen je..a,a bau dia semacam sikit..Orkid tu nama dancing ke hweheh..rajin yg teramat berbunga...dari sepokok yg kecil la ni dh merimbun dah
 
Salam Chak..akk suka ngan keindahan dan kehijauan...selalu tanam tapi matikekeringan gitu..atau pun siput dh potong kalo tak pun si tukang potong rumput yang mesin heheh
 
Salam Azmiezas...kalo dapat hasil seronok lah tanamkan.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...