Friday, December 24, 2010

ASYURA UTARA

Salam...seperti yang dijanjikan...hari tu n3 pasal asyura klate..kali ini akk nak tunjukkan pulak asyura utara. Akk pun tak pasti asyura negeri mana..tapi kami panggil asyura utara..rasanya lemak2 n manis. Akk tengok semua jenis kekacang ada, kck merah, kcg kuda, kcg ijau, jagung, keledek ,pisang pun ada, penggunaan tepung beras. Jom kita saksikan {~

Masa yang diambil untuk memasak asyura ni 3 - 4 jam



Kalo menitik begini bermakna asyura ni dah masak..dan boleh diangkat

12 comments:

salam rosaliza..alahai..meleleh ayq lioq ni..sedapnya la..asyura utara ni
bila dicampur pelbagai jenis kacang ni..memang teramat la sedapnya..
 
salam kak kalu kat utara ni mmg ade 2 jenis cam bubur ngan pastu di campur tepung beras jadi bengkang la pulak sedapnya kak
 
Salam kak rosa,
Bubur asyura utara ni mmg i dh biasa buat dn mkn. Proses nk mbuatnya pn agk singkat dn rasanya mmg spt bubur dgn kacang yg pekat. Mcm kuih koleh.
 
salam kak liza.
alahai bubur asyura. ada lebih dak ... he33
 
wah3... sedap ni... kak bungkus la sket bak mai kat saya.. kak ada award untuk kakak.. cepat meh amek paku kasi tampal kat sin i meh

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/hrefhttparemanlife.html
 
Salam kak erna..memnag sedap asyura ni....bila kunyah tu terasa kacang2nya lagi
 
Salam kak erna..memnag sedap asyura ni....bila kunyah tu terasa kacang2nya lagi
 
Salam chik mimi.....akk belum pernah makan lagi yang mcm bubur tu..kalo yg guna tepung ni tahun lepas dah rasa . mcm2 pesen kan asyura ni
 
Salam chik mimi.....akk belum pernah makan lagi yang mcm bubur tu..kalo yg guna tepung ni tahun lepas dah rasa . mcm2 pesen kan asyura ni
 
Salam Adry..kat langkawi pun mcm ni juga ek asyuranya..yg berbezanya klte punya asyura
 
Salam Wachak....hari tu ada byk gak lebih heheh..sedap juga tapi manis sikit
 
Salam Mizi...ala nak bungkus dah basi lah pulak heheh..nak mkn kena mai umah akk le..mizi dh biasa mkn asyura utara ni kan
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...