Friday, December 31, 2010

KEPAH REBUS SERAI

Salam kembali lagi di petang jumaat yang mulia ini..dan hari terakhir ditahun 2010, dan merupakan n3 terakhir untuk tahun ini. Hari tu ( maknanya dah lupalah bila msk kepah ni heheh ) akk masak kepah rebus serai, tapi akk tumis dulu,sedap juga tak lari rasanya dari yang rebus terus gitu}~:

Kepah rebus serai ni senang je , bwg putih,bwg merah,serai,cili ditumis terlebih dahulu, kemudian masukkan air, garam n perasa, bila mendidih masukkan kepah..siap.....




Inilah rupa kepah yang belum dimasak..tentu semua kenalkan.

Selamat tinggal 2010 dan selamat datang 2011, semoga tahun baru ini  lebih bermakna lagi buat kita semua, dan semoga kita dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dilindungi Allah selalu.........bye2 2010

12 comments:

salam rosaliza..akak dulu lama dok sebelah sana..tanjung karang..tak pernah sekali pun akak cuba makan kepah ni.
selamat tahun baru ros..
 
akak kepah cari gali sendiri ke tunjuk2 ni..sedap ratah ni
 
saya tak makan kepah tapi anak2 semua suke...

selamat tahun baru dr ain...semoga 2011 lebih menceriakan akak sekeluarga...
 
Salam kak rosa,
Kepah kat sini dipanggil siput kepah juga. Ada juga siput spt yg lain2 tu. Kepah ni kulit dia tebal sikit, isi kecik je.
Selamat thn baru 2011 buat akk sefamili.
 
x penah makan kepah..lala..kerang biase la..

selamat tahun baru kak :)
 
mizi nak ajak baca

http://contengcorner.blogspot.com/2010/12/tahun-baru-dan-kerja.html
 
Salam Kak Erna..saya suka kepah, kulit dia keras sikit, selalu time pergi umh adik saya, mmg masuk selut p cari kepah ni, seronok..tapi sekarang tidak lagi huhuh
 
Salam linapg...nak cari kat mana sini, kalo p penang tu syok gak..namun tak mungkin lagi.....
 
salam Ainnoraini...eh rugi tu kalo tak mkn kepah..akk suka sangat, tapi jrg beli. selamat tahun baru ain
 
Salam adry@daun..oh kat lgkv semua panggilan dpn tu sipuk ke...hehehe, dok pulau tak herankan ngan kepah2 ni
 
Salam PG..rasanya mcm sama je ngan lala...
 
Salam Mizi..akk dh baca
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...