Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, December 3, 2010

NASI PLANTA

Salam dan selamat petang buat semua. Hari ni tekak akk ni teringin sangat nak makan nasi planta atau nasi mentega. Macam biasalah akk ni memang suka sangat selongkar dapur Myresepi, terjumpalah resepi simple lan ieza. Lepasd tumis2 semua tu akk masuk je dlm rice cooker. Pas tu akk masak kari ayam untuk mkn ngan nasi ni, yang bestnya juri2 kecil mah akk ni kata sedap, siap bertambah2 makan. Lain2 lauk tak ada. lan ieza...minta izin ya nak c n p resepi nasi planta ni untuk rujukan akk masa hadapan. :~

Walaupun nasi ni nmpk simple je tapi rasanya sedap.......lagi satu kat umah akk ni tak ada stock hiasan
  • 3 pot beras biasa,
  • 3 cawan air
  • 1 cawan susu cair
  • 1 labu bawang besar
  • 1 ulas bawang putih
  • 3 sudu planta
  • buah pelaga, kayu manis dan bunga lawang
  • garam dan bawang goreng * akk tambah 1 kiub ayam

Cara-cara

Tumis bawang besar, bawang putih sama planta.. masukkan bunga lawang, pelaga , kayu manis ..dah kuning masukkan beras, air dan susu cair tadi serta garam.. masak dalam microwave selama 25 minit.. dah siap taburkan bawang goreng.

Akk n anak2 makan ngan kari ayam je..menu lunch yang simple

6 comments:

salam rosaliza..esok nak buat jugak ni..terima kasih share resepi..
 
Wah!!!...sedap nie kak...anak2 sy suke mkn nasi2 mcm nie... :)
 
Salam Kak Erna...akk nak buat ke..minta sepinggan kak, ada resepi bolehlah di kongsi untuk di cuba
 
Salam Iena Farina...ank2 akk pun suka, boleh lah cuba resepinya pun simple je, akk masak ngan rice cooker je
 
salam kak..org pantang leh makan ni kot..haha..skrg ni takut nak makan nasik..bukan diet,tp takut susah nak buang air..ngeee..fobia katekn.hehe...
 
Salam HaSue.....mcm akk gak nak buang air paling takut pada 10 hari pertama tu..pas tu ok sikit..rasanya semua org alami masalah ginikan, kalo tak mkn nasi ok la 5 hari buang sekali, untung gak, badan tak naik heheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...