Sunday, January 30, 2011

GETOK UBI KAYU

Assalamualaikum buat semua.....hari dari pagi lagi hujan turun tak berhenti2 lagi sampai saat ini kul 5.00 pm dah, bila hujan2 gini terasa macam banjir pulak. Dah lah sejuk, malas pulak tu, semangat pun tak ada. Dah 2 hari tak update blog, BW pun kurang nape tah malas yang amat ni.

Getok ni akk buat hari khamis hari tu lagi, tapi tulah nak n3nya malas yang amatttt. Selalu kalo nak makan beli je, kali ini mencuba sendiri, bahan2 pun main campak2 je...budak kecil pun  boleh buat kalo ada ubi kayu, kelapa n gula.

Untuk kulit pun akk main campak2 je bahan2nya tanpa sukatan yang tepat, tapi ok lah masa panas tu rangguplah kulit dia, tapi bila sejuk tu lembik sikit. Makan masa panas2 laju je lah....}~



Jangan minta2 semua dah abis ya....

12 comments:

As Salam kak rosa,
Ni kuih dr negeri mana? Kelate ka? Tak penah dgr pn tp nama bunyi mcm gertok = jambatan.
 
salam kak..emm sebut ubi kayu ni..nengok yang akak rebus tu..terliurnya..
 
This comment has been removed by the author.
 
getok tu ape??
 
Salam Rosaliza..apa khabar??..

saya pernah try buat getok ni tapi x jadi,..ahhahaa..last2 beli..
 
pernah buat tp tak jd.. tp kakak saye pandai buat...

hujan2 mcm ni mkn ubi rebus pun sedapkan dgn kopi panas2...yum..yum...
 
suke mkn ubi getok ni, memula mkn xtau apa tp rasa sedap.tnya org kedai..oic ubi kayu..wat malu jerr..kalau ada jual mesti beli
 
Salam Rosa..apa kabar? Lama tak singgah kat sini :)

Tempat Rosa ada banjir ke? Aha Kalau ujan sedap makan barang panas2 mcm ni..
 
akak, nk ubi getok ni jugak....ni saya bawa burger malaysia versi finland ni nk tukar ngan ubi ni...tapau 5 ketoi kak yer...hehe
 
assalam rosaliza..
makan panas panas masa hujan..sedap ni..
 
getuk ubi tu, letak kelapa parut ke...kat sini letak, sejuk pun laju je makan...
 
nak jugak kak!!sedapp ni..suka sangat.hehee..ubi kayu berempah akak dh cuba x?
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...