Friday, January 14, 2011

IKAN MAYONG GULAI KUNING

Salam buat semua..tah nape dua tiga menjak ni asyik masak kuning2 je.....pulak tu mendapat sambutan hangat kat umah ni...bahagian kuah je lah kalo ikan hehehh...anak2 akk tak berapa suka ikan, kecuali  goreng atau masak cili, itu pun tgk ikan juga . Kalo ikan bawal atau siakap ok lah..tapi yang tua lah tukang cubit2 isi huhuhu...

Ikan mayong ni nak sama je ngan ikan duri..tapi tang mana bezanya akk pun tak pasti...ni kena tanya pakar2 ikan nih. Gulai kuning ni biasa2 je bahan2nya yang penting lengkuas, bawang, kunyit, sedikit cili kering, dah tentu santan, asam keping...lebur gitu je. Tapi ikan ni akk gaulkan garam n kunyit terlebih dahulu....}~

Hari2 mendung kat KL ni nak sidai baju pun bercinta rasanya....mentari macam segan je nak keluar...... pas tu tenet pulak selalu lembab je..signal penuh je....huhuhu

7 comments:

Hi Kak...hru doing???

Nak tapau gulai for lunch...hehehe ;)
 
masak kuning memang laku kat umah ni gak kak..lately,hb suh masak kuning jek..tp entri je xde.hihi..
kalo tak silap ikan mayung ni ada misai cam keli kan kak kan?hehe

sama laa cuaca n tenet kat sini pun gitu gak..iskh2
 
1st time dgr ikan ni hahaa..sb salu umar mam ikan jos je aagagaggaaa...

jom letak yahoo smiles kat komen box entry
 
Salam kak, sedapnya ni...mkn lak ngan kerabu jantung pisang saya tu memang gabungan yg mantop..nk ler semangkuk ada lagi ke?..hehehe
 
Salam kak rosa,
Ikan mayong ni adik beradik dgn ikan duri. Nmpk mcm nk sama tp tak serupa.
 
}~ love2cook..hai love akk baik2 aje..ni menu dah basi takleh bagi nnt sakit perut hehehhe

}~ Hasue...a,a sue ada misai, dia mcm ikan duri tapi akk tak tau apa bezanya...sedapkan masak lemak kuning, umah akk pun suka yg lemak2 sue

}~ UYC Graoup...salam umar, sedap ikan ni...isss takutnya mesti ganaz ni suka mkn ikan jos heheh
 
}~ Nieza...memang cocok sangat gandingan kerabu jantung pisangmu itu nhan gulai kuning gini..berpinggan2 lah jwpnya mkn heheh


}~ Adry@daun..itulah kan mcm sama tapi tak serupa, perbezaannya tak nmpk, cuma akk tgk dari saiz dia jelah yg nmpk sikit, ikan duri besar sikitkan
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...