Monday, January 17, 2011

KUEH TEOW LADNA

Salam buat semua di pagi isnin yang ceria ini...mentari pagi2 lagi dah keluar, bersinar menerangi bumi di KL ni...harap2 panas hingga kepetanglah hari ini kan, bagi kesempatan untuk kain2 kering diampaian tuh.

Hari sabtu lepas akk masak kueh teow ladna ni buat bf, atas permintaan si bby Adawiyah. Resepi pun simple2 je }~

Nak masak kueh teow ladna ni mudah sangat. Mula2 sekali, goreng kueh teow dengan kicap manis, sehingga lembut, kemudian angkat}~

Ni akk siap goreng dengan sedikit kicap.

Pas tu sediakan kuahnya pulak. Tumiskan bawang putih hingga wangi, masukkan isi ayam, kemudian masukkan air. Tunggu hingga air mendidih , masukkan sayur2an n telur. Masukkan 1 kiub ayam n garam jika perlu. Akhir sekali bancur 1 sudu besar tepung jagung dengan sedikit air n masukkankan ke dalam kuah tadi..bila kuah agak pekat n mendidih bolehlah angkat dan hidangkan. Sedap dimakan panas2 .


Kueh teow akk ni tak boh ayam pun..tak sempat nak tunggu ayam beku tu mencairkan aisnya heheh.

12 comments:

bestnya kak ,dah lama tingin nak buat tak terbuat2 jugak
 
oh akak suka sgt yg ni..
 
terliurnyaa....suka sangat mkn kue teow dmasak begini..mee pun suka gak!kalo terasa2 pedas cili api tu best tuh kakkkk..ngee..nak sepinggannn!
 
sedapnya kak...my fav ni..cili api tu kasi lbh skir perghh mkn x ingat org dh...hehe
 
salam rosaliza..terima kasih bagi idea untuk akak..
 
kak...... nak skit... minta banyak kali dah x dapat lagi pun.... :(
 
}~ Chik mimi...salam mimi,resepi simple2 je tu senang je nak buat janji ada kuew teow
 
}~ NoorMasri..boleh la buat senang je
 
}~ Hasue...salam sue, sue selalu buat kuew teow gini, senang je kalo ada kuew teow tentu siap je ladnanya hehhe
 
}~ Nieza..bagi pengemar cili api mmg sedaplah boh byk2 yg ketuk2 tu..berair le mata jwpnya
 
}~ Kak Erna..boleh lah msk ni kalo malas nak mkn nasi hehe
 
}~ Mizi...minta lambat sangat dah abis tu yg akk buat tak tau je heheh
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...