Friday, January 21, 2011

SIPUT SEDUT DAN SIPUT APA TU?

Salam buat semua..hari rabu tu akk ada beli siput sedut, macam biasalah msk lemak kuning campur dengan daun kesum.}~

Masak pekat2 sikit baru best rasa kuahnya....

Pastukan akk nak tanya ada sapa2 yang kenal tak ngan siput kat bawah nih. Masa akk beli siput sedut kat atas ada sekali ngan siput nih. Bukan hari ni je..hari2 yang lalu pun setiap kali akk beli siput mesti ada siput ni. Tapi akk buang je lah nak makan tak tergamak pulak  bentuk pun cam pelik je hehhe}~


Sebanyak ni akk dapat dari setengah kilo yg akk beli..akk rasa org tak mkn siput ni, mcm separuh je siput betul

9 comments:

akak ni mmg suka wat org terliur (T______T)
 
siput ape 2?hihih
 
cousin siput sedut tu... tapi ada org makan siput tu... apa ke namanyer lupa lak..
 
Tu namanya siput timba.Sebelum masak, ketuk sikit kat mulut dia supaya senang keluarkan isinya.Dulu kat Johor banyak tp skrg dah pupus.Lebih sedap dari siput sedut.Tak caya cubalah.
 
pic atas tuh kat penang pggl siput belitung..tu siput laut
 
sy tak pernah masak sendiri kak rase susah nak mencucinya hehehehe,kak topping tu sy pernah buat sekali tapi tak ingat rasenya,tp kek tu sy suka sbb ekonomi + senang
 
Siput mata lembu kot yg kat bwh tu. Isi dia sdp tp foto krg jelas skt, nk cam pn pyh..hehe..
 
lapar.... :(
 
kak,siput tu masa kecik2 dulu selalu mkn..dier melekat kat pokok2 nipah.masak main rebus jer dengan garam n serai..pastu nk keluarkan isinya,cucuk ngan jarum peniti..sedap tu kak
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...