Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Saturday, January 22, 2011

UBI KAYU REBUS

Salam buat semua, dah bf ke belum, meh la kalo sapa nak makan ubi kayu rebus cicah kelapa, sedap nih panas2 lagi, tapi hari yg akk masak tu la yg panas, hari ni dah abis pun heheh. Sebenarnya akk rebus hari khamis lalu, time mendung2 mkn layan je lah lebih2 lagi mkn ngan kelapa muda sikit campur ngan garam n gula sedapnya, kalo kat kg mmg suka rebus ubi ( dok kg pun ubi kena beli juga kalo nak makan huhuhu) }~


Cadangnya kalo tak abis ubi ni akk nak buat getok ubi kayu buat minum ptg, apakan daya beli ubi sikit je, pas tu sedap pulak, maka tak dapat bertahan hingga ke petang la jawapnya
Walaupun sesimple ubi kayu ni pun makan tak ingat dunia heheh....abe cicah ngan ikan kering, akk lagi suka mkn ngan kelapa

4 comments:

sedapnye kalau makan dengan sambal tumis ikan bilis
 
setuju dgn Bayu...memg best kalo cicah sambal tumis..perghh..dah lame ta mam ubi rebus..huhu~
 
sedap ke cicah sambal tumis?x penah laa...hihi

Kak,makin sikit ubi kayu tu,makin sedap laa mkn berebut kan..hehe..patut x sempat jd getuk..tu kalo jadi getuk silap2 ada yang x puas makan lak..
Selalu sue pun beli gak kak...kali ni ada hasil tnmn gardener tuh dah ada isi..tu suh dia gali..sepokok dpt byk tul..best sgt2..akak mai laa sini ade sepokok 2 lagi lom gali nih.heee..
 
satu lg,akak best laa ada pemarut kelapa..senang kija..hehee
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...