Friday, March 18, 2011

OVENKU

Assalam buat semua sahabat handai akk dialam maya ini. Dah lama juga akk mengidamkannya...akhirnya berjaya juga akk mendapatkannya. Walaupun tak terlalu mahal dan tak terlalu besar, memadailah buat akk ni, dan syukur serta suka sangat2.


Mekasih buat my Abe kerana menrealisasi impian akk ( cewahh mcm gempak je bunyi ).  Masa ulang tahun tahun perkahwinan akk yg ke 15 tahun  tu abe akk ada tanya nak hadiah ape, laju je akk jawab nak oven yang besar sikit. Sebelum ni akk hanya ada oven yang cinonik je, itu pun hadiah dari kawan akk masa kawen hari tu, nampak dah uzur sikit, tapi masih setia berbakti juga heheh.


Bercerita pasal oven ni, abe pegi beli sendiri dan suprisekan akk. Semalam masa akk kat Klinik pakar kanak2 kat HKL, abe tak tunggu sekali, akk tunggu punya tunggu , dlm hati nak marah juga, takkan pergi parking keta pun lama sangat sampai 1 jam lebih. Alih2 call akk cakap dia pergi beli hadiah akk heheh...sejuk dah hati yang nak marah tadi ( mudah je lemah semagat....metarialistik betul heheh)  


Tak sabar rasanya nak mengodek2 dan membaking apa2 nih. Tapi takut pulak minta2 pas tu tersadai kat situ je..nak je lebih huhu. Harap2 akk terajinlah sikit nak mengkekkan.



Imej ihsan dari En Google.


Macam nilah rupa oven baru akk, bukan besar mana pun 26 liter je, tapi sudah mencukupi bagi akk yang baru nak belajar ni. 


Terima kasih banyak2 buat my Abe....saaaayeeee sokmo muahhhhhh

20 comments:

wau...cik abe bg adiah yer..kita pong baru dapat adiah enpon baru sony..muahaha..tersiput slow nak blajaar guna enpon canggih tuh..hahah..tu yg kurang online tuh..

eh..pinjam oben kak jap, nak wat brownies..hihi...
 
wah kak bestnya dapat oben baru nnti boleh le baking mcm2
 
As salam kak rosa,
Hoh! Tokojut den.. Igt kn akk dh gna kamera br. Tgk foto pnya la clear. Ok la tu dpt oven br, bhl buat mcm2 ni.
 
Bestnya... kalau Nidalah mesti oven tu bersih sentiasa ala-ala macam baru.. sebab tak pandai masak..hehe
 
wah...trcpai gk nk dpat oven baru..hehe...amani demam ke?cpat smbuh ye baby...
 
tahniah! bestnyer kak...bermulalah projek baking yg sedap2 tu nanti..hehe
 
kekeke...tergelak je bace citer org x jadi mrh tuh..haha..
Mmg bengkak je kalo tunggu lama2 tanpa kite tau org tu watpe..at least kalo gitau nak gi mana2 tu ok laa kan..tp dah nak surprise tu yg x bgtau..hihi..kreatif gak abe kak liza nih..

bestnyaaa akak dah ada oven baru..nanti leh godek2 kek lbh besa pasnih..
pertama kali tuh akak godek ler kek utk enibesari yg lepas..surprise cik abe lak.hihihi
 
}~ Anna Qawina..assalam ana..suka sangat bila dapat menda yg kita hajati, walaupun tak mahal mana pun

Ana pun best gak dpt enpon canggih gitu heheh..akk kalo cangih2 tak reti gak nak guna n lambat lak nak cari2 heheh
 
}~ Chik Mimi..assalam mimi..suka sangat impian terlaksana heheh..lain kali kena minta yg besar2 lak
 
}~ Adry @ Daun..assalam en daun kamera permintaan kedua...heheh huhuhu kalo amik ngan kamera cabuk akk tu silau je lebih gambar blur je..

Kut hangat2 je masa tak ada oven besar selalu dok berangan buat kek..
 
}~ Nida...akk pun bukan nya pandai mana pun nida,sekadar mencuba je..org lain yg lagi muda dari akk dh terror sesangat bab2 mengekek ni

Akk masih belajar n mencuba aje ni nida
 
}~ Ezzyra...emmm tercapai sudah, bila adik nak mai buat kek umah akk lak

a,a amani demam tapi dh ok tu..dah boleh gelak2 dah
 
}~ Nieza....assalam nieza, itulah akk dok selongkar dapur nieza cari roti ke apa2 heheh..tq nieza
 
}~ Hasue...heheh tu lah mudah je cair hati ni, nak marah pun tak jadi heheh.

Time marah tu mmg rasa marah gakla,takkan lama sangat pg parking keta .

Suka sangat sue bila dapat oven ni, pas ni tak ada masalah dah nak buat kek .

Akk baru je siap buat kek kastard pandan kira2 kek utk anibseri gak la hehe, hiasan tak ada la pulak, nak g kedai abe keja lak huhu.

Mekasih sue
 
salam kak rosa akhirnya..dapat gak oven yang diidamkan..pasni bleh la wat pizza yg Iqa request tu..tumpang seronok neh..

sama ngan adry..terkojut cheq ingat gn kamera DSLR ke..gambo punyalah tip top huhuhu..pakcik google punya hehehe
 
}~ linapg.. assalam..berbunga riang hati akk...selalu dok berangan kalo ada oven besar bestnya...tapi kn bila ada ni takut dok buat lam mimpi je hehee

hehehe gambar ehsan pakcik google tu
 
assalam rosaliza..tahniah2//dah dapat apa yang diidamkan..jangan lupa ye..projek pertama menggunakan oven baru hadiah perkahwinan mestilah di pamerkan disini
 
}~ Kak Erna..mekasih..mekasih kak...heheh tadi sempat gak buat kek kastard pandan, nnt ada masa saya buat n3..mekasih ya kak
 
wah..udah ade oben br..blh la t mcm2 jns masakan pasni..
hehe..abe ngah nk wt surptise..sjukkan ati ngn oben br..
 
}~ Ayunalisa...hehehh sukee ni..masa bau kedai lagi ni mmg suka lah nak buat macam2..pas ni buat angan2 je lah pulak hhehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...