Tuesday, March 29, 2011

PENGAT KELADI

Lama sunggu rasanya tak ada n3 kat sini, macam biasalah alasan paling utama Amani. Sekarang ni dia makin lasak, takleh dok diam mcm kecil2 ari tu. Habis segala keyboard ni di terajang dia, tak cukup tangan, kakinya di kuis2 keyboard ni. Habis tu macam mana lah akk nak taip2.


Pagi2 masa dia tidur sibuk nak masak2 pulak, ptg2 sibuk ngan Marshanda, pas tu Marimar heheh...tapi kalo Amani tido barulah akk boleh nak taip n3. Hari ni seharian sibuk kat umah Hasue, dia ngajar cara2 nak mendeko chesee tart. Mekasih ya Sue ajar kami2 yang tak berapa nak reti ni.


Hari tu tengok Bubur/pengat keladi kat umah Hasue, teringin lah pulak nak makan juga.Pantang tengok Hasue buat tayangan amal, mesti nak juga cuba.


Pengat keladi ni dah lama akk buat, sedap rasa keladi tu}~



Keladi ni ada satu yg putih n 1 lagi mcm kebiru-biruan sikit, tapi sedap pengat gini. Macam biasalah akk jugalah yang banyak mkn, anak2 tak makan langsung, cuba pun tak nak huhuh...bertambah lah berat badan ni, kalo bertambah ketinggian kan besttttt. Makin byk mkn naik 1 inci kan hehhe.

16 comments:

I like!
 
akak..tengok pengat nih mcm nak suh jer hb singgah tepi jln tmpt org ada jual keladi tu..
ni keladi thailand ke kak?

kalo x abis,cube akak tmbh susu pekat,susu sejat pastu blend kan..buh dalam peti sejuk bahagian freezer..nanti dah separuh beku,blend lg..mcm nk buat eskrem..tapi sue buat aritu mkn abis masa blend tu..x smpt jadi eskrem..haha..enak banget
 
geli hati jer bila terbyg amani tendang2 kibod tuh..hihi...
mesti duk ngeliang ngeliut jer tu ek kak..haha..

marshanda tu citer pilipin ke kak?smlm mcm ade tertengok tp x tau laa tajuk ape..hehe
 
Assalam kak,memula tuh igt marshanda tuh kakak amani,ngee..Pas baca komen kak sue baru la tau,ngee..Wah arituh nmpk pengat nih kat umah kak sue,xpernah try lagi,sedap yer kak..Amani tgh lasak,syifa lak baru jer nak belajar lasak.
 
assalam rosaliza..akak ni peminat bubur/pengat..sedapnya kan..
dah teringin dah ni..
tapi kalau akak buat..akak akan campurkan keladi/keledek/ubi kayu lagii..sedap..
 
}~ Noor masri...kita pun suke, org lain tak mkn, boleh habis juga pengat tu esoknya
 
}~ Hasue...akk tak pastilah sue, tapi rasanya keladi biasa je, pekebun dari joroh yg jual.

Ada byk ek sue org jual keladi kat srwk, kalo kat klate musin banjir mmg banyak org jual pelbagai jenis ubi kat tepi jln, bestnya.

Hari yg tak habis , akk simpan peti ais, n esoknya mkn, habis gak sepiyuk tu heheh.

Lain kali boleh buat eskrem mcm sue buat tu, mesti laku, tq kongsi2 sue
 
}~ Hasue..baru akk ingat nape akk tak sempat nak n3, salah satu faktornya, abg2 dia blk lambat, blk jap, pg latihan hoki pulak, selalu dia rajin jaga amani, akk boleh lah taip2 tanpa ganguan.

Yang sekolah kebangsaan pun blk pg sekolah agama pulak.

Amani ni, kalo kita angkat dari kerusi dpn pc dia boleh brek ngan kaki dia heheh

Marshanda citer indon kul 2 pm kat tv3 heheh
 
}~ Zaliedana....sedap pengat keladi ni, bila kita kunyah tu lain sikit rasanya n kesedapannya. Jumpa keladi boleh la try heheh

Citer indon heheh, suke je layan citer ni
 
}~ Kak Erna...sama lah kita kak, suka sangat ngan pengat2 gini, tp tu lah anak2 tak suka, kecuali bubr kcg hijau je.

Sedap ek kak campur semua, tak pernah buat pulak, lain kali kalo ada semua ubi tu boleh lah buat hhhe..mekasih kak
 
akak, sedapnya ptng2 kat sini kalau dapat layan pengat ni...hmmm saya ni malas nk wat minum ptng juga sebab berat dh berkilo2 dah naik ni kak...ngeri jer nengok penimbang tu tapi insafnya sekejap jer bila masuk dapur org semua nk cuba hehe
 
sdap 2...hjan x henti2 kt cni...huhuh..
 
Assalamualaikum....
Dah lama tak makan pengat ni. Bila tengok gambar terliur n terasa keenakannya. Kalau tau awal boleh pegi tolong kas ros habiskan.
 
Assalamualaikum Rosa...dtg nk cari ilham, tetiba nmpk pengat keladi kat cni..baru teringat yg akak dh lama beno x mkn pengat nie..last waktu zaman anak dara duduk dgn mak, mmg sedap kan, liat2 je rasa keladi tu. slalunya mak akak campur sagu sikit..kena cari keladi pulak lepas nie sbb dh tringin... :)
 
Assalamualaikum Liza

Sedapnya pengat keladi dah lama tak masak...tinggalkan utk akak semangkuk tau..
 
assalam kak rosa,
kita kayuh basikal dari semalam, banayk rumah nak kena cover..heheh..sambung pagi ni pulak..
thanks ya kak for the wishes for iqram tu mudah2han doa auntie makbul insyaallah..cubit sikit pipi amani..tu..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...