Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, April 6, 2011

AMANI - 6 BULAN

Assalamuslsikum buat auntie n uncle, serta atuk n nenek hehehhe ada ke atuk n nenek baca blog ni.  Hari ini 6.4.2011 genaplah usia kita 6 bulan, seronok sangat nanti kita dah dapat makan moi macam Maisarah. Kejap je masa berlalukan.


Pagi tadi mama kita bawa pergi cek telinga kita kat ENT Klinik HKL. Alhamdulillah semuanya baik2 belaka. telinga kiri n kanan kita dengar elok je, mula tu kita dengar doktor dok cakap ngan mama n abah kita, nak buat ujian ni kena bagi ubat - ubat tido n bila kita tido baru boleh buat ujian tu.....muka mama mcm geruun je dengar.


Tapi doktor dok citer2 lagi dan soal selidik kita, mama kata semua ok, n normal je. Nampak gayanya doktor comel tu puas hati dengan jawapan yang mama berikan, lagi pula kita ni mana boleh dok diam bila orang dok sebut2 nama kita. Kita apa lagi buat aksi masa kita teman mama BW la kaki n tangan takleh dok diam, nak je kuis2 hehheh, nak gelak sendiri pun ada gak...heheh malu pulak ni kalo Zhariff baca yang kita ni overrr lak.


Eh tak sudah lagi ngan citer doktor tu, pas tu doktor ckp2 lagi, dia nak suruh kita leka main, pas tu dia ambil satu benda yang bunyinya sangat perlahan, tepi teling kanan,  tapi kita cepat2 toleh kat bunyi tu, sebenarnya kita suka tgk muka doktor yg comel tu heheh. Pas tu doktor tu buat telinga kiri lak, laju je kita cari bunyi yang bestt tu. Abah kita kata dia pun tak dengar bunyi tu..haaaa tgk betapa kuatnya pendengaran telinga kita.


Pas tukan, doktor kata kalo mengikut pangalaman dia mmg kita tak ada masalah telinga, dan ujian yang kena minum ubat tido pun tak buat.  Pas tu doktor suruh balik n tak payah datang lagi. Alhamdulillah. Oh ya punca pada semua ni masa kita kecil dulu kuning kita tinggi sampai 392 bacaannya. dah lah kisah tu kita n mama rasa lega sangat . Meh lah kalo nak tengok gambar kita hari ini pas blk dari spital}~



tengok rambut dah nak cucuk mata..mama ni bila nak potong sikit


Lupa lak mama pesan nak ucapkan terima kasih pada jiran mama yang singgah n baca blog mama ni..mekasih ya pakcik , makcik,kakak n abang...yalah mama tu, 

14 comments:

Alah lah..mulatnya amani!!!..geram aunty dengan pipi mu itu..kalau dekat haus pipi mu ku cium..heheh..geramnya kakkkkk!!
 
amboii..bestnya bace amani blogging..tu naip sesmbil nerajang kibod ke tu?hihi..zhariff ni dr td xleh lena sgt,asik gangguan je dr kak yana..huhu..
kemain semangat aje laaa amani nih..ingatkan cek bulanan td kak..rupanya cek pendengaran ek..syukur laa semua dah ok..

amani,meh sini aunty nak tarik2 pp tuh haa..
pasnih leh kongsi moi dgn maisarah ekk..hihi
 
alahai comeynya amani..pic no.3 tu palinggggg cute. suka sgt tgk.Alhamdulillah suma ok..
 
amani..ni..nenek yang suka sangat tengok muka amani yang comel.
memang geram tengok amani..
bagi tau mama amani..ada la nenek erna baca blog mama..
 
alahai mani meh ni nak gumul2 geram sangat acik tgk
 
As salam kak rosa,
Hr tu amani sbk BW, hr dh post n3 la pulak. Advanced betoi budak2 skrg ni..hehe.. Blh merangkak ke blm lg ni..
 
comeynya amani...msti dukung pon dh x larat ni..hehe...
p/s...doktor 2 laki ke pompuan?hehe
 
Nape ler Amani ni duk jauh...meh sini nak cubit2 manja pipi yg montel tuu. Kalau hero auntie tengok Amani ni mesti dia pun sama geram. Alhamdulillah Amani sihat iya..nanti mamam moi bnyk2 bior mak tu tak larat dukung..hik2
 
setuju!
pic no.3 buat mke cute :D
 
Assalam amani,awak dah tido ke.?sy baru nak tido,best lah amani awak dah leh makan,sy xleh lagi,lambat lagi la 2bln lbh baru leh join ngan amani..Amani dah bape kg.?Syifa 28hb3 ritu 5.9kg..
 
salam kenal amani..geram tul tgk amani..nama sy damia..umo br 9bln..ibu sy ada blog gak..slalu sy kacau ibu time dia pgg laptop..jom sama2 kt kacau..:-)
 
Alahai comelnya amani..geram untie tgk pipi yg bolat tu...comel sgt. Alhamdulillah telinga dah ok tu kan...take care yer..;)
 
alamak... geramnya kita tengok awak...
 
Sejak mama amani nie jadi blogger, jarang nampak keluar rmh.. nampak bila hujan nk turun jer.. angkat kain di jemuran.. hehehe..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...