Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Monday, April 4, 2011

PENGAT DURIAN BERSAMA PULUT

 Hari ini dah pun 4.4.2011, dah 4 hari dah bulan april ni berlalu, n3 baru je nak boh huuhu. Assalamualaikum buat semua, semoga sihat sentiasa ya.


Masa ni dah kul 4.12 pm, amani sedang lena tu kat buaian, tapi lenanya kejap je, tak sampai 30 minit, pas tu nak kena buai laju2 lah pulak.


N3 ringkas ni sebenarnya akk masa masa ahad lepasss lagi, anak2 suka makan pulut. Hari sabtu tu, ada beli durian. sekarang ni dah murah, dapat dh 3 biji rm 10.00, katanya durian perak, masa akk beli hari tu 2 biji rm 10.00, isinya boleh tahan lah sedap n baru lagi.


Pengat ni guna sebiji durian je, jadi cairlah sikit, tapi anak2 suka pulak cair2 gini makan ngan pulut, kalo akk buat pekat2 kurang sikit, katanya bau durian hhuhuhu, dah nama pengat durian tentulah bau durian takkan bau lemon pulak, macam2 anak akk ni.


 anak2 suka pulut ngan pengat cair gini. Pengat ni akk guna sebiji durian, nisan, gula, daun pandan, garam, secawan santan pekat + air. Satukan semua bahan2 dan masak di atas api yang sederhana hingga mendidih dan masak. siap sedia untuk dimakan bersama pulut atau dicicah bersama roti


Mekasih buat yang sentiasa berkunjung ke rumah akk ni, walaupun tak ada n3 yang baru......suka sangat akk atas kunjungan itu, muahhhhh

10 comments:

salam kak..ooo beli dohyan perak yer....sedapnya mkn kuah dohyan tue.klu atie suke cicah ngan roti...
 
saye smlm baru beli durian..dah selesai rakyat jelata makan...

tak sempat pun nak buat pengat durian...
 
sy x makan durian kak. hehe
 
Sally pun beli durian Sabtu baru ni, en,suami dah mintak buat pengat..sampai kehari ni belum ada masa nak buat lg..huhu..
 
salam kak..wah sedapnya pengat buh duyan tu..kak rosa minggu lepas kat pasar malam tgk duyan..teringin nak beli..tanya harga rm15/kilo..huhu ingat masa jadi kat kg 15sen/kilo pun susah nak laku huhu..cansel beli..berair mulut ku
 
kak sy suke ngan doyan ,tp makan dengan pulut baru ni belajar2 hehehe sedap gak
 
assalam rosaliza...sedapnya pulut makan dengan durian.
selera pulak akak tengok..he he..mau pi cari durian lagi ni..
 
sedapnya kuah banjir..nak banyak
 
hahaha..pengat duyan perisa lemon..lawak2..hihi..budak2 mmg ade je yg x kena kan kak..yg si amani tu kena buai kuat2 tu sepesen jek ngan si kakak dulu..hehe
 
adehh..ter klik lak lom abis ngomen..

kat sini lum musim duyan kak..smlm kat sibu beli rm50 4 bijik..tp nk mkn nyer pasal..beli gak.ada yg rm70 sebijik..huhu..kalo isi sedap luar biasa nak gak beli..hehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...