Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Saturday, April 9, 2011

ROTI PISANG

Assalam semua......terajin lah pulak memandangkan ada lagi pisang lemak manis yang lebih buat kek pisang/apam pisang 2in 1 tu...cari2 resipi yang simple2 terjumpa ngan roti pisang kat Myresipi@ junjs.


Komen anak2 nape tak macam kek pisang semalam, yg semlm lagi sedap, begitulah kisahnya


Sekadar mencuba resipi baru, hasilnya......




ROTI PISANG
sumber : myresipi @junjs


*4 biji pisang (kalu pisang emas dalam 8biji)-dilenyek dahulu, guna garfu - akk guna pisang lemak manis 12 biji
*1 cawan gula
*1 sudu teh esen vanilla
*1 1/4 sudu teh baking powder
*2 biji telur
*1/4 cawan butter-pada suhu bilik
*2 cawan tepung roti - akk guna tepung high protein
*1/4 sudu teh soda bikarbonat
*segenggam kacang yg pilihan spt walnut yg ditumbuk kasar atau     kismis (optional) - akk boh kismis je


Cara-cara


1. Campurkan semua bahan kecuali kacang dan kacau hingga rata dan sebati. Boleh guna senduk atau mixer. 


3. Kemudian masukkan kacang atau kismis dan gaul rata.


4. Masukkan kedalam loaf pan atau loyang yg digris. Bakar selama 1 jam.


nampak cam hangitkan..taPI ok je, mungkin oven tu panas sangat kut


rasanya kering sikit, mcm kek tak cukup minyak, tapi sedap juga 

12 comments:

wah !! berlawan-lawan bako nampak petang2 sabtu ni .. ha33

tq sudi mengantor roti pisang. tengah nunggu kek epal x sampei2 lagi ni ... he33
 
biasanya kek pisang ni mak beli jah kat kedai. huhu
 
}~ Wachak..asalam chak..kita bako, kita bako heheh, tuan kek epal tu merayap kemana tah heheh..

kalo antar mlm boleh buat dinner la heheh, mekasih chak, kita bako2x
 
}~ Freaky...mak sibuk byk keja sbb t dia beli, tapi kan akk pun beli sokmo kek pisang ni, time rajin n ada pisang dan rajin sikit baru buat kalo tak buat jeput pise je hehhe
 
salam kak rosa..bestnya nampak kak..dah lama suri tak cari pisang.kalau keinginan mendesak nanti..harus kena cari gak ni
 
}~ Suri solehah..assalam suri, kalo takmo ok la lagi, tapi bila dah nak mkn, mkn pisang pun jadi heheh, kelakar ngan suri ni..dh g check ke
 
amboi membaking gak petang ni..nmpk garing sket kat luar..tp dlaman dah sempoi tuh..sekali tengok cam kek pisang la plak
 
}~ linapg...garing n akk tak dpt dipisahkan..paras n rupa mcm kek pisang tapi, rasa kering cam roti, sedap juga minum ngan teh o. kalo kek mkn gitu pun ok hehehe
 
wah ade roti pisang kt cni...rndu nk mkn pisang la pulak.ehe
 
}~ Ezzyra..terliur ke, rindu nak mkn kek pisang ke pisang je..byk pisang dik , teringin beli je sebiji hehheh..dh mkn ke
 
rjennya kak...

tringinnya nak rjen masak cm akak huhu

latest entry : Pahala Yang Berterusan~
 
assalam rosaliza..dah jadi roti puylak ni..kalau berkaitan dengan pisang memang semuanya sedapkan..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...