Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Saturday, June 18, 2011

CORETAN DARI DESA - 2

Kesinambungan dari pic yang lepas......jom kita tengok








sebatas keledek telah selamat di gali , kat sebelah tu, keledek yg dah digali dan telah selamat sampai ke rumah LINAPG

bunga apa tah, kena tanya en daun ni hehehe

cantik bunga ni, akk panggil bunga peti ngaji

kolam yg dibina oleh EN DAUN, tapi dah berubah wajah

cekur hitam

pokok lada hitam, dulu2 dh ada kt belakang rumah, tp dh mati


cantik mcm plastik je

bunga sundal malam kalo tak salah, mula2 kaler purple, pas tu jd putih n harum bau dia

keledek kaler oren mmg best sangat isinya manis dan isinya pejal

10 comments:

Bestnyer kak...cantik pemandangan...ni kat mana kak...cam best jer...kalau nak buat cucur yg guna keledek x yah beli dah...=)
 
"bestnya dok kg kak..tanah banyak boleh tanam macam2 kan..keledek oren tu sedap kan buat bubur ca ca...heeee,asyik ingat makan jer saya ni.."
 
hafiza mohamad...

ni kampung akk fiza, mmg best tgk pkk yg keluar hasil tu, tanah pun subur
 
piasara...akk pun suka dok kg pia, indah, n sejuk je rasa. byk yg tak payah beli, tanah pun ada, tunggu rajin je hehehe.. aa. mmg best buat bubur caca keledek tu, tq pia
 
keledek sebatas tu dah selamat dituai..hasilnya dah jadi pengat hehehe..sedap kan isi keledek ni..

Picas akak sudah upgrade la terang benderang dah suma..dh pandai guna la tu..
 
Linapg.... hehehe masa dok gali2 tu sibuk kelain x smpt amik pic hehehe..janji dh selamat 2 batas tu, mmg sedap lg pula tak bersabut mcm yg beli2 tu,. mcm ubi madu pun ada

pic tu kdg2 ok la, bila tertekan tmpt setting yg lain tu yg jd blur, hehe tq ya
 
cantik nya bunge kaler oren tu...rajin sungguh mak akak berkebun
 
Suri Solehah..assalam suri, kalo tengok bunga2an mmg cantik suri, terutama pagi masa embun ada lagi tu
 
assalam rosaliza..lepas ni boleh buat kuih cek mek molek ye..dan ada keledek..suka betul akak tengok gambar2 ni..rajin betul bonda rosa..
 
As salam kak rosa,
Kolam tu ada air tp ikan ada tak? Pkk bunga bwg yg kaler putih tu i jmpa kat blkg umah. Tak tau dr mana dtgnya. Tgk2 ia dh bbunga, trs gali tnm dlm pasu. Sjk dr itu, ia trs bbunga. Dau pkk tu blh digunkan utk merawat kesan patukan ular dgn cara melayur daun dn ditampal pd tmpt kna patuk. Best dpt tgk hasil tgn yg i tinggalkn masih diteruskn oleh bonda. Bunga yg tiga kaler tu namanya, yesterday, today and tomorrow bkn sundal mlm.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...