Saturday, June 18, 2011

CORETAN DARI DESA - 3

Ehhh tak abis lagi rupanya n3 pasal coretan dari kampung, maaf lah ya, saje sebagai kenangan kaat sini......


 banyak bunga kantan yg muda2 lagi 


banyakkan bunga kantan tu, ni pun lepas akk dah ambil

cantik bunga kantan, bonda tak berapa suka makan, akk ambil sikit je 



nenas ni teramat manis, rupanya spesis nenas madu, rugi lak hari tu ambil 2 biji je. 

Limau untuk buat sambal, rasanya manis2 sikit, nama sebenar akk tak tahu


pokok bendi dan kacang panjang baru je bonda tanam




maisarah sebelum berangkat balik ke penang hari isnin 6.6.2011. Amani bersama nekmanya


pisang kelat lego nama klatenya , pisang abu nama  BMnya heheh


menepek je tolong bonda tidak..heheh tolong gak, tolong tgk, masa ni dh nak blk KL

10 comments:

assalam kak rosa,pise kelat lego tu bukan pisang abu tp pisang awak hehehe..yang diangkut ke penang dah selamat jadi pengat dah..cantik la munge kantan..tak sempat nak meninjau kat laman belakng ari tu..kalau tak,nak rembat gak sket bw mai..limau kasturi akak tak snap ke?rasanya buah lebat gak tu
 
Lina pg....assalam..heheheh oooh pise awak ke, ingatkan pise abu heheh, yg akk tau pise kelat lego je hahahah

unik bunga kantan tu, mmg banyak sangat kat belakang tu, akk ambil pun 4 je ari tu, boh lam tomyam sedap juga.

Limau kasturi akk dh petik buahnya, pic tak sempat nak ambil, time turun belakang tu tak barbawa camera lak,

byk gak yg along snap pic tu
 
assalam rosaliza..taj jemu pun..suka tengok..macam macam ada.
memang beruntung berbudi pada tanah ni kan..
 
assalam kak, wahhh gambar makin cantik..bestnyer blk kg tu..mak akak pun nampak kuat lagi yer...rindu gak nk blk kg:)
 
hah! sy konfem fail bab2 nama pisang ni.huhuhu...tau pisang berangan je..alahai...bestnye kalau dpt tinggal di kampung halaman sendiri....
 
kak ilah kalu bab kebun tak pernah jemu liza... rasa rindu kat kebun di melaka jauh sgt nak balik selalu..huhuu masa di PD kak duk banglo.. ada kebun 2 thn tak beli sayuran..best....la ni duk tgkt 6 ada kebun sikit2 jer kebun pasuuu hahaha..
 
akakkkk wase nak g umah bonda akak je bestnya hehehehe seronok tgk ,psst kamera baru ke lawo gambo hehehhee
 
Assalamualaikum Rosa...datang menjenguk kebun bonda Rosa. Sungguh rajin & tabik la tengok segala tanamannya tu..
 
cantiknya bunga kantan tuu..gamba yg last tu pun cantik gak..awet mude jek kak liza nih..hehe

limau tu kompom x penah jumpa kak..cantiknya..dia ada jus jugak cam limau biasa ke kak?
 
As salam kak rosa,
Pkk kantan tu i yg tnm..hehe.. Baka atau benih dia ambik dr umah pok Li jebeng(dh arwah). Limau kecik kaler merah tu limau kiah. Info ada dlm blog Dedaun Alam.
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...