Thursday, June 23, 2011

IKAN GORENG BERLADO

Assalamualaikum dan selamat pagi buat buat semua tamu alam maya. Hari ini pagi2 lagi hidang menu lunch beberapa hari yang lalu. Anak2 cukup suka suka ngan lauk berlado atau bercili gini, tapi tak boleh pedas sangat. Jadi untuk buat ikan goreng berlado ni akk guna cili merah sahaja, suka tengok anak2 makan.




ikan berlado yang lemas tenggelam bersamo lado2


ikan yg akk guna, jenis ikn besar tapi tak tau namanya





8 comments:

salam K>Rosaliza..kat umah atie,klu xder masakan pedas2 nie...mmg x'jln' la nasi..hihi
 
wah kak.. ermapun suker.. mkn panas2 pastu + kicap.. huhu sooddaappp he he he
 
Assalam rosaliza..akak pun sama..kalau masak berlado memang kesukaan anak2.ayam ke ikan ke..memang dia orang suka
 
pehhh sedapnyaa kakkk..serius,terliur ni...gmbr pun makin cun dah tu..mintak seko.hehe...kat umah ni mkn gak tp diorg suke sweet sour lg kot...selera x mnentu..
 
huhuhu sian kat ikan tu sampai lemas tertimbus hehehe..sambal/berlado tu nmpk sungguh menggiurkan..
 
Igt nk knl psti ikan jnis apa tp beliau tlh ttimbus oleh lado yg bgitu byk shingga menenggelamkan rupa parasnya itu..haha..
 
kak rosa tengok merah macam tu..sedap je..gaul ngan nasi kering...jgn letak kuah..fuh
 
"perghh..dia punyo lado eh kak..penuh..ank2 saya suka ikan keli msk stail ni.."
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...