Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, June 3, 2011

IKAN MERAH GORENG CILI

Selalunya kalo beli ikan merah masak sup ataupun masak lemak kuning je, tapi kali ini terasa nak goreng cili pulak. Tak sangka memang sedap sangat, isinya lembut dan manis.


Selalunya goreng cili gini akk guna cili merah, bawang besar, bawang putih dan tomato di blender sekali je...maknanya tak ada bawang2 potong atau tomato yang potong. Akk letak juga sos tomato, sos cili dan oyster masa tumis tu dan sedikit gula melaka. Anak2 memang suka sebab tak pedas sangat


penuh ngan limpahan cili
lepas digaram kunyitkan  akk sapu dengan tepung jagung..garing dan rangup je
Satu kepuasan bila tengok anak2 makan dengan berselera sekali

8 comments:

akak!!! lauk lunch e-na dah abis...agak2 sambal ikan tu sempat tak bawa balik nagoya ni???
 
sedapnyeee..
terus nak masuk dapur..nak pi masak..ekekekek
 
As salam kak rosa,
Kualtit foto yg krg mmuaskn.. Akk x pyh gna flas. Off trs flash tu. Utk foto spt ini gna je zoom makro.
 
Sedapnya. terasa manis2 ikan tu.
 
Salam Kak Ros..Emm saya pun biasanya masak asam pedas..Ni boleh juga ubah selera ngan masak sambal cenggini..Mesti sedapkan....
 
tuuu dia..sekali curah cili tuh,terus lemas dah ikan tu x kelihatan..hehe...tapikan,kalo akak hantar seekor dua kat ryo...memang dialu2kan la...ngeee
 
mmg best mkn kuah 'berladung' camni..tp kalau nk amek pic akak,curah kuah tang tengah ikan jerr,tinggal kepala dan ekor tak berkuah..br nmpk menarik..

pepon..I tau air kakakku ni mmg sedap
 
bestnya kak.
kat umah ni pun anak2 x suke pedas kalo masak ni...kitorg suke ratah2 je..kalo pedas x best nak rth..mesti trlebih mkn nasik jdnya kang..hehe
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...