Monday, June 20, 2011

PENGAT PISANG + KELEDEK OREN

Lama sudah tuan rrumah tidak menghidangkan makanan pada tamu alam maya ini. Pengat pisang yang dah lama basi, akk buat pada sabtu lepas masa cuti sekolah lagi.....


sedap keledek oren ni, isinya manis dan pejal


ok....selamat minum petang buat semua

13 comments:

alahai kak sedapnya akak pun ade pengat,siap bawak mangkuk dah ni nak tapau
 
As salam kak rosa,
Ni bkn nk komen pasal pengat yg dh basi tu tp nk komen foto. Ni br puas tgk kuih muih dn masakan di umah akk ni.
 
kaler merah tu buah stoberi ke apa?maklumlah sempat menyinggah ke cameron,byk la tu merenbat buah stoberi

dap2 tuh pengat ubi stelo ngan pise
 
Salam Rosa...
Sedap nyer kalau dpt pengat cam gini...ada pisang & keledek. Kat rumah nih anak2 tak brapa minat lah kalau buat jgk kak hawa yg kena habiskan..huhuhu
 
assalam rosaliza..memang sedap keledek oren tu..akak pun biasa beli..buat apa pun sedapkan.
 
mmg sedap keledek oren dibuat pengatkan...tapi kalu buat kat rumah tu saye sorang jer yg mkn anak2 kurenggg gemar...
 
mmg sedap keledek oren dibuat pengatkan...tapi kalu buat kat rumah tu saye sorang jer yg mkn anak2 kurenggg gemar...
 
"memang sedap kalau keledek oren ni dibuat pengat buat bubur caca pun sedap..campur keladi dan tepung rona roni tu..haish,terliur nengok ni.."
 
lagi info tentang keledek di SIHAT SELALU - Kentang dan Keledek
 
lama x memengat nih kak..kat umah ni kalo pengat jenis2 ubi mmg kena lebur sket baru laku..tu yg rebus guna pressure cooker je selalunya.haha..malas nak tggu lama.
akak pnh buat pengat ubi keledek ngan pisang?
 
sedapnya pekena pengat dengan kopi....
 
salam kak..makasih atas doanya.Amin.MMg sedih bila menghadapi sesuatu kehilangankan?
 
lamanya tk mkn pengat pisang...sedapnya!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...