Thursday, June 30, 2011

TOMYAM CAMPUR

Dah pun tengah hari baru dapat n3, tadi tak sempat pulak. Hari ini sibuk sikit, pagi ni  my abe ke Tanjung Pagar Singapore. Hari ini merupakan hari terakhir keretapi kat Tanjung Pagar. Malam nnt Sultan Johor akan bawa kereta api blk Johor, kalo tak silap akk la.


Tomyam campur, bukan campur apa, cuma akk letak isi ayam, udang n sutun , pas tu letak sayur2 sikit. Anak2 suka je mkn carrot durian tu hehehe ( bentuk ala2 durian je )


TOMYAM CAMPUR
Isi ayam
udang
sotong
3 ulas bawang putih - ketuk
sedikit halia - ketuk
sedikit sayur
2 kiub tomyam knor
2 batang serai
3 helai daun limau purut
1 labu bawang besar di belah 4
garam secukup rasa
Air secukupnya


Cara- cara


Rebus isi ayam bersama halia dan bawang putih, apa bila ayam masak, masukkan carrot, tunggu sekejap, pastu masukkan semua bahan2 yang lain, sesuaikan rasa. Siap

7 comments:

assalam rosaliza..carrot durian..pandai rosa letak nama dia..
hari ni akak pun makan sayur2 gak tapi bukan tomyam campur..pecal..
 
Assalam Rosaliza,
sib baik baca 2x...ingatkan carrot durian tu apa... heheh lambat pick-up bah..
 
Kak,sultan Jhr bw ketapi kak?dia merasmikan ke apa ye?
mesti ramai naik ketapi tu skali kan?

tomyam campur ni mesti sedap hirup panas2..terliur lak bygkan rasa tomyam yang masam2 pedas tuh.. menarik je akak buat bentuk ala2 duyan tuh.hehe
 
Salam rosaliza...
ni mesti sedap dpt hirup kuah tomyam campur.. masam2 pedas...eeeee ngences dibuat nye..hehehe
 
tomyam simple2 gini mmg sedap..mseti bebudak suka
 
As salam kak rosa,
Abe ngah dh blik ke blm lg? Nk komen tknik fotografi je ni..hehe.. Elakkan objek yg nk diambil gmbr tu ada byg samada dr kamera atau tukang ambik gmbr.. Gmbr dh ok tp ada byg.. Teruskn berusaha..hehehe..
 
kak es semalam masak tomyam putih.. carrot tu potong panjang ...
kalau timun kak es suke gak buat cenggitu :)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...