Sunday, July 10, 2011

BUAH2AN TEMPATAN

Selamat petang buat semua.....petang ni tak ada minum petang , akk cuma hidangkan buah2an buat jamu mata. Hari jumaat malam tu akk n famili ke Ipoh Perak, kerana hantar Eqa ada perlawanan hoki di Padang Majlis Bandaraya Ipoh pada hari sabtu, lepas tu akk tunggu tengok juga lah sampai habis perlawan. Hari ini dia ada lagi perlawanan dekat Stadium Hoki Sultan Azlan Shah, harap2 dapatlah juga tempatnya nnt.


Malam tadi akk sampai rumah dekat2 kul 1 pagi, letih je badan. Buah2an ni sekadar selingan sahaja. Tapi anak2 akk cukup suka dengan buah manggis, anda semua bagaimana, buah2an apa yang paling di gemari. Tapi bagi akk semua jenis buah2an tempatan semua akk suka, ikut musim, tapi manggis memang menjadi pojaan hatiku.



jom makan buah2an tempatan

14 comments:

assalam kak liza.

akakkk ... nk buah manggis. rasanya dah menaun x mkn buah manggis ni. last makan masa umur 10 tahun kot, atas pokok manggis dekat kampung trong taiping sampai demam2 .. he33
 
kalau dpt 2 pilihan ni n org pilih salah satu kite nak pilih rambutan laa kak..hihi..manis nya nampak buah rambutan tu..dah lama x mkn rambutan. bila laa nak musim nih..

yg belakang tu mcm buah mangga pun ade yer?nih akak beli dekat tmpt eqa main tu ke kak?

semoga eqa berjaya nanti.. ;)
 
Assalam rosaliza..manggis jugak pojaan hati ku..he he
kemudian rambutan,jambu air..jambu batu...boleh katakan semua buah2 tempatan pojaan hati akak lah..
 
wow..bestnya..dua-dua lyn suka tapi paling "ngetop"manggis...hehehe
 
Ia lawatan pertama saya dan gembira untuk menemui blog anda .. saya ikut .. Saya suka resepi yang berlainan dari apa yang anda selalu belajar .. Saya menjemput anda untuk berkongsi resepi saya dan blog ... .. Salam dari SPAIN Vigo Marimi
 
As salam kak rosa,
Rambutn sdg msk kat sini skrg. Buah lbt sgt thn ni. Meh la sini blh mkn buah sgr ldg..trs pteik dr pkk..hehe..
 
masa kecik2 dulu kan... kami selalu panjat pokok rambutan, makan rambutan muda, rambutan tak sempat masak.....habis gigi jadi warna kecut.... tang manggis tu, walaupun belum masak, kami kekah juga ngalahkan monyet.... itu dulu....best!
 
wah bestnya buah2an tempatan..buah sseto tu nmpk beshh arr..isi putih suci jerr..buah mok tan xmo sbb kemarin dah mkn byk cik ani bg..
 
"saya paling suka buah rambutan,teringat ms kecik2 dulu suka makan buah rambutan atas pokok...ms tu kt rumah abang saya ada byk pokok rambutan rendah2...ada rambutan gading juga dan rambutan masam dn tak lekang,yg ni khas mak ngah sy buat jeruk..sokonglah buah2 an tempatan..."
 
slmt malam kak rosa... kalau diberi pilihan saya nak buah manggis a.k.a setto... mmmmm akak dok area ipoh ke?
 
salam kenal...(tumpang baca dan tumpang komen ya...)

Buah-buahan tempatan ni mmng sedap...tapi saya paling suka buah rambutan...
 
salam k liza.. besnye buah2 tempatan.. sy coprambutan tu.. merah btol kulitnye.. isi dah tentu manis kan :)

kak... jemput dtg blog sy amik tag n award k ..tq :)
 
As'salam Liza

sedapnya kalau dapat makan buah rambutan tu. nampak tebal isi nya. Buah manggis pun sedapnyaaaa..lama dah tak makan. kecur pulak pagi2 ni..hehehe
 
aduhh..buah rambutan tu sgt menggoda
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...