Sunday, July 24, 2011

PASTA GORENG

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua, hari ini pagi panas elok je, tetiba hujan bukan main lebat lak turun, terkejar2 dan berlari2 anak mengangkat kain, aikkk tak sampai 10 minit hujan dah panas terik pulak, huhuhu dugaan.


Hari ini gembira sangat hati akk, sebabnya mesin jahit tepi akk dah kembali seperti biasa. Kain2 yang akk potong hari tu dah hantar upah kat kedai untuk jahit tepi, mesin sendiri ada. Kisahnya bila lama tak guna, dan anak2 suka main kat bilik jahit akk tu, maka tercabutlah segala benang2 tu, 3 benang semuanya.dalam sebulan yang lepas akk ada lah nak masukkan benang tu, sampai tension paler ni duk pikir, dan cuba2 juga, tak jadi...mmg frustttt sangat.


Hari ini setelah sekian lama akk tak usik, saje cuba2 nak masukkan benang balik, sekali buat tak jadi lagi. Cuba lagi sekali ikut gambar rajah tu, alhamdulillah, suka sangat bila mesin tu berjaya juga berkhidmat  untuk akk lagi. Hari tu dah terasa2 macam nak jual je n beli yang kecil je, yalah beli yang besar pun buat nyemak bilik je kan. Ini luahan hati akk, dan hati ini kembali ceria


Berbalik pada menu pasta goreng ni, sebenarnya dah lama habis, bukan setakat seminggu, dah berminggu2 ya. Anak2 tak berapa suka yang ini, mungkin kerana pasta ni besar2, tak macam macaroni.


 Macam rupa kulit kerang pun ada, makan sikit pun dah kenyang


Hari ni melepak n jahit2 kat umah je, my abe ada lawan bowling nak ikut pun ada membernya tumpang...

8 comments:

Tak pernah makan yang jenis macam ni. Nak try pun malas sebab hubby kurengg sikit benda2 cam gini. Selamat menjahit yea kak.
 
Kak Sam
Akk pun perama kali cuba ni , agaknya yang pertama dan terakhir gak ni, anak2 pun tak berapa suka, tapi mkn juga. tq kak sam
 
Assalamualaikum Kak Sam,
Amie pernah masak pasta jenis shell ni... buat sup,

Amie ada mesin jahit Apple, tapi sekali saja guna(6 tahun lalu)....jahit langsir, lepas tu simpan dalam kotak....suami selalu perli... mummy kalau beli barang...semuanya jadi 'perhiasan' he hehehh sebab tak suka guna, lagipun tak berapa mahir menjahit...
 
sekali pandang cam kuih siput lak..teringat masa kecik2 kuih siput jelah yang pandai buat kih3...tak pernah beli/msk lagi pasta pesen siput ni..rasanya sama gak kot sepupu sepapat kat sini mayb kureng berkenan ngan 'siput'ni..aritu beli yg bow tiew pun kureng gak
 
pernah jugak buat tapi budak2 tu kurennggg sikit nak makannye...

maknye jugak tukang perabihkanye...mane tak membesar maknye ni...
 
assalam rosa..akak tak pernah tengok pun yang macam ni..dan tak pernah masak..rasanya samma je ye rosa..
 
As salam kak rosa,
Secara jujur dn telusnya i don't like orem putis pnya masakan..haha..
 
wah! akak pandai menjahit rupanya...teringin jugak nk menjahit...tapi takde masa...(alasan semata2)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...