Tuesday, July 26, 2011

PULUT DURIAN

Musim durian sedang melanda kini, kemana je pergi tentu ada longgokan durian, murah2 pulak tu. Ada yang dari pahang, perak belah ipoh nun, melaka pun ada. Dan kat kelantan buah juga dah mula gugur, bestkan kalo ada kebun. Gugur je terus belah dan ngapppp. Tagkai tu berlendir lagi, segarnya buahh. 


Hari tuu, akk ada beli durian, katanya durian melaka, murah sangat 8 biji rm 20.00, pas tu akk g gatai mulut takdak free ke sebiji heheh, org tu kasi pulak. Kiranya rm 20.00 9 biji, buahnya pun besar2 juga, dan isinya masih segar. Segar maksud akk ialah montot duyan tu belum terbuka atau diikat ngan getah heheh


Bila buah banyak sikit, best lah mkn2 hingga puas, pas anak2 akk ni biasalah suka sangat makan dengan pulut. Maka esoknya pula akk buat lah pulut durian. inilah hasilnya :~




sedappp kulitnya masih hijauu lagi
dan isinya tebal juga..mmg puas hati


p/s..jap lagi nak ke masjid wilayah, bby adda ada pertandingan nasyid...hehe tak pernah menang pun. Blk nnt akk ke rumah rakan maya ya. 

12 comments:

Assalam kakliza,mak aii murah gile 9biji rega 20hengget kak..Elok2 lak tuh buahnya..Eh akk mkn pulut durian ngan apa eks,tuh yg itam2 tu,hehe kepo lak..
 
zaliedana... assalam ct, mmg murah sangat2, dan buahnya mmg elok je keesemuanya hehe..ooo yg hitam tu nisan, pulut ni kena mkn ngan santan +garam dan nisan je... hehe, tq ya ct
 
bestnya kenduri durian.... harap2 hujung bulan puasa nanti masih ada sebiji dua utk kita... baru nak balik kg...
 
As salam kak rosa, bestnya durian.. Isi tbl kulit pn tbl tu.. Rugi la beli kilo..hehe.. Kat sini durian kg msih bhrga RM3/kg.
 
Salam K Rosa..
Ahad ritu pun nurul melantak durian gak... durian dr Melaka.. adik ipar yang bawak.. nak bulan puasa ni, durian melambak2 kat sana sini.. :)
 
"best lah kak, makan durian ngan pulut..saya dah lama teringin tp musim ank2 dn suami tk sihat..sesema dn batuk2..kena tangguh dulu lah.."
 
aaaaaa. sedapnya durian. nak jugak :p
 
bestnya pulut derian kak..yana suka mkn pulut+derian+santan and letak gula skit..sedap..xsabarnya nk blk raya pasir mas nii..hrp2 durian murah ada lg hehee
 
assalam rosaliza.. tengok kulit pun tau dah..mesti sedap tu.
masa dikampung dulu..arwah bapak akak kata durian hijau..ada satu pokok yang kulit nya hijau je.
 
kakkk.jelesnya!ari minggu aritu ade org jual duyan kat bando tu..x besa,ntah smpai tak sekilo..sebijik rm18!!huh.
kalo dpt cam harga akk ni mmg borong byk2 laaa..uwaaa
 
nampak best jerr isi durian tuh..bak mai 2-3biji..pulut xmo hehehe
 
sedapnyer..klu ada gang, lagi menjadik ni..berselera makannya..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...