Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Tuesday, July 19, 2011

SAMBAL BILIS DAN TAUHU TERUNG PIPIT

Sibuk masak2 ke tu......Taraaaaa inilah hasil dari N3 lepas,  akk buat sambal bilis campur tauhu bersama dengan terung pipit tu. Memang sedap sangat. Mula tu akk fikir tajut tak sedap terung buat sambal, itu yang gatal tangan tambah tauhu, kira altenatif la tu heheh...rupa2 memang sedap terung pipit masak sambal.


Sambal tu macam biasa je untuk buat sambal bilis, cuma tang terung tu akk goreng seketika, bagi dia lembut dan masak. Bila tengok kejadiannya selepas digoreng sebiji macam kacang peas pulak. Oh ya akk kalo buat sambal bilis memang tak suka letak halia, sebab bau tu tak menyenangkan dan rasanya kurang sedap bagi akk lah. 


Jom kita tgk sambal bilis dan terung pipit ni}~


samakan dengan kacang peas....


Along je mkn sambal ni, itu pun terung n tauhu tolak tepi, cari tang sa,bal bilis je. Bagi akk memang sedap masak sambal gini

15 comments:

ingatkan kacang peas mula2...comel aje dia duk dlm sambal tu...cemana rasa terung tu ek? masam kah? kelat kah? manis kah? lembik kah?
 
sedapnyer kak.... memang bes terung pipit ...wat sambal ke wat ulam ker, masyukk jer kan..makan pun bertambah:)
 
telan air liur ucu...dah lama tak masak terung ni..tengok gambar dah tau sedap, sbb k.liza masak kering...iisshh tak tahan..tak tahan..
 
Assalamualaikum Liza...


Mak Kak Lin Mmg Suka Masak Terung Pipi Ni Tapi Kak Lin Tak Pandai Makan...kena Cuba Ni...Nampak Sedap!
 
Salam, K Rosa...

Sedappp kan kak, terung pipit ni masak sambal... tak kiralah sambal ape pun.... ;)
 
}~ Nuwairani..assalam nani, heheh mmg sebiji mcm kcg peas, terung ni rasa sedap lemak2 tapi ada sikit bau mcm dedaun gitu, akk nak ckp pun tak reti heheh, tapi sedap
 
}~ Noorsha..assalam sha mmg sedap sangat setelah menjadi sambal tu, kalau buat ulam celur gitu yg muda belia mmg sedap, kunyah puntak terrasa
 
}~ Ucu Faridah..assalam ucu, sedap ucu, saya suka masak sambal mcm gini kering2 kalo utk nasi lemak je baru berkuah sikit hehhe..mekasih ucu
 
}~ Lin Rossly..walaikumussalam kak lin...mmg sedap kak lin sambal terung ni, rugi tau kak lin tak cuba mkn yg mak masak tu heheh
 
}~ Nurul...W`kumssalam nurul, mmg sedap, kena ngan tekak akk ni, buat sambal gini...tq nurul
 
cantik...memang sekali pandang rupa parasnya sama.... terung pipit=kacang pea
 
saye suke sambal terung pipit ni...mmg kegemaran saye tu..makan dgn ikan goreng n nasik panas...
 
salam kakros...lamanya saya tak makan terung pipit ni...buat ulam pun best...saya kalau spesis terung ni memang suka...heheheh
 
As salam kak rosa,
Mein biasa buat sambal teung belanda/pipit/manggo ni. Yg dia buat sambalnya merah...pedas..dn sedapp...
 
betul la nmpk cam kacang peas jer terung manggur tuh..best ek campur ngan tauhu sekali...mskn camni mmg test mama n abah je lah anak2 kompom xmo
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...