Tuesday, August 16, 2011

IKAN TERUBUK BAKAR

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Hari ini insyaallah kita berpuasa hari ke16, terasa macam sekejap saje menjalani ibadah puasa tahun ni.


Menu ikan terubuk bakar ni yang dah sejuk ya, maknanya akk buat n3 apa yang akk masak minggu lepas, baru sempat nak n3, lagi pula akk snap pic untuk seminggu baru transfer ke pc, malas juga nak upload kalo sikit2. Itu pun byk juga pic yang tak sempat dan tak ingat nak snap.


Menu terubuk bakar ni, kalo tak silap akk sama lak  masa yang RYO buat tayangan amal terubuk bakar  segarnya kat Miri


terubu ni akk bakar atas dapur gas je, malas lah nak bakar ngan arang, nak bagi keluar bara tu pu dah dekat sejam huhu, malasnya.


Akk buat air asam, main potong2 je, tak ada yang istimewa pun
ikan bakar ni hanya akk sorang yang makan, yalah makan time buka posa, susah sikit takut tercekik tulang je. Lepas makan nasi akk ratah gitu je. Pertama kali bakar ikan di bulan puasa.


Selamat menjalani ibadah puasa, semoga segala amalan yang kita lakukan hari ini diberkati Allah.













8 comments:

"sdap giler ikan terubuk bakar ni kak..cicah pulak air asam..tp saya dah berthn tak merasa ikan ni sbb penah tercekik tulangnya kira mcm fobia ngan ikan terubuk..hehhe.."
 
salam kak... saya kalau terubuk2 ni makan sangat tapi tak beria... maklumlah walaupun dah tarik ekor + kepala jenuh nak misahkan tulang tu
 
assalam rosaliza..akak pun tak makan ikan terubuk..bukan sebab tak suka..tapi tak tahan dengan tulang..tah berapa kali tersekat tulang seksa..lepas tu akak berenti makan ikan terubuk
 
As salam kak rosa, kat sini byk ikan terubuk ni tp i krg minat nk mkn sbb tak larat nk buang tulangnya yg byk tu. Isinya mmg sedap...
 
mak aih..air pencicah tu..pergh....kembali meroyan dibuatnya.
 
sdapnya kak...trliur dh ni...
 
sedap ikan terubuk bako tu, tapi tu lah bab tulang tu yg lemah sket..jenuh nak perisi
 
salam..kak apekaba...dh lama deena x kemari...slm rmadhan buat akak sekeluarge..

sedapnye ikan terubuk.....
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...