Monday, October 10, 2011

CILI CAMERONKU

Malam2 baru dapat sapu dan kemas sikit rumah maya ni, tadi tak sempat pulak, sibuk dengan apa tah. Malam2 gini malas pulak nak n3 pasal msk2, naktayang cili cameron akk yang amat rajin berbuah, mentang2lah pedas berasap , rajin lak dia berbuah.




ada sepokok lagi, tapi buah ada sebiji je...


Nota ; info tentang pokok cili ini akk c n p dari komen   En Daun@Adry: ~ 


As salam kak rosa, lada ni drp spesis capsicum chinensis. Varieti harbenero yg berasal dari Mexico dn Amerika Selatan. Tahap kepedasan lada drp spesis atau varieti ini adalah 8/10 hingga 9/10. Mmg ia pedas berapi!!


Tq En Daun

13 comments:

As salam kak rosa, Esok en daun bg nama betoi pkk lada ni. Kna buat research dulu...hehe..
 
macam bulat2 je bentuknya kak? memang macam tu ye?
 
bentuknya bukan macam cili biasa..pedas ke kak?????
 
eh, mcm stoberi pon ade rupe die... hehehhehehe... :D
 
Kak Rosa,bestnyer ada tanam cili sendri,xyah beli dah pon xper nih kak,ala2 capsicum lah kak,pedas ya kak..Selalunya kalo capsicum mmg xpedas..
 
bagus berbudi pada tanah tu kan kak...ada juga hasilnya..:)
 
alahai..comelnya cili..saya pun suka bercucuk tanam..tengok org rajin berkebun ni lagi suka..hehehhe..bestkan kan bila dpt petik buahnya..:)
 
bestnya ada cili comell kak...
 
As salam kak rosa, lada ni drp spesis capsicum chinensis. Varieti harbenero yg berasal dari Mexico dn Amerika Selatan. Tahap kepedasan lada drp spesis atau varieti ini adalah 8/10 hingga 9/10. Mmg ia pedas berapi!!
 
sy pun suka berkebun jgk..tp tanah terhad..tanam serai,pandan n cili sume dlm pasu je..seronok kan berkebun..x rugi
 
comelnya....berbudi pada tanah tak rugi ya.... dapat hasilnya!
 
kami panggil 'lada bangla' ni kak rosa...saya memang xleh makan...pedas gilerrrr
 
mmg pedas kan cili ni kak..dah berapa kali beli dgn niat nak tnm..tp x tumbuh elok lak dier.jeles lak nengok cili akak berbuah elok nih..isk2..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...