Saturday, January 14, 2012

JUS DURIAN

Assalamualaikum, dah senja pun baru nak letak n3. Dah lama buat jus durian ni, sedap lemak berkrim. Tq buat Hasue berkongsi resipi jus ini




JUS DURIAN
Resipi : Hasue @ myresipi

Bahan-bahan ( Segelas Besar )

2 ulas isi durian-buang bijinya (leh tmbah kalo nak rasa durian lbh pekat)
1/2 gelas(yg dgunakn) susu segar
2 scoop aiskrim vanilla - akk guna perisa coklat
3 sudu mkn susu pekat manis(ikut citarasa)
3 sudu mkn susu sejat(x ltk pun takpe) - akk tak letak juga
Beberapa ketul kiub ais..
Cara-cara

Sediakan blender..masukkan isi durian,susu segar,susu pekat,susu sejat dan aiskrim vanilla dan tambahkn kiub ais sehingga hampir sama rata dgn susu td.
Kisar bhn2 td sehingga ais hancur sepenuhnya.Tuang ke dalam gelas besar dan sedia untuk diminum.. lebih sesuai minum dgn straw..
P/s: Susu segar boleh juga dgantikan dgn air sejuk biasa.. SELAMAT MENCUBA! :)

sangat sedap

9 comments:

sdapnya...ptot la kaler cklat..gna air cklat rupanya
 
sedapnya kak rosa..ada juai doyan kat luar ye..kat sini takdak lah pulak nampok org jual
 
nmpk pekat melekat tuh..kompom sedap.Ni kalau boh eskrim doyan lagi sedap kot..kaw2 gitew hehehe
 
tiap kali nak buat jus ke atau smoothie durian ke mesti tak jadi punya sebab tiap kali bawa pulang durian, memang habis masuk mulut, agaknya kalau bijinya boleh dimakan...ditelan sekali he he hehh
 
tun kalau aiskrim durian tu ok lagi.. nk minum jus durian tu.. hmm.... susah sket. hehe... kalau makan durian seulas dua je, tun cepat muak.. tp kalau pulut durian tuu. haa, yg tu lajuuu je. hihi
 
erm....tak penah pulak minum jus durian ni..nani kalo jeput, pulut durian, itu ok...ratah durian lagi la suke...tapi tak suke tempoyak. pelik tak? heheh
 
bertmbah lagi 1 resepi baru dr durian.. nmpk mcm dpt 1 gelas terus kenyang tu
 
Satu soalan nk tanya, lps minum jus durian ni ada rasa sakit perut tak?
 
x pernah g minum jus doyan..sedap ye kak....nmpak menyelerakn tu :)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...