Saturday, June 16, 2012

TAMAN BOTANI PERDANA

Dahulunya dikenali dengan Taman Tasik Perdana. Terletak di belakang  Masjid Negara. Taman botani ini sentiasa berubah2 dari masa kesemasa. Akk yang selalu kesana pun dapat tengok perubahan, apatah lagi kalo yang setahun sekali kesana pasti nampak banyak perubahan. gambar ni dah lama tersimpan. Sebahgian dari tempat yg menarik di sini, selain dari taman permainan :~






masa ni udara bersih lagi. Pagi tadi dlm kul 10.30 - 1.30 akk ke Puncak Alam , kelam rasa kuat sangat jerebu sakit mata terutama di sekitar sungai buluh

13 comments:

Cuaca jerebu kan sekarang ni..
Aikk gi puncak alam ke...Saya ni sehala ke puncak alam jugak..
 
banyak tempat2 baru area kl selangor yang nani tak tahu skrg ni.pasni boleh la tengok2.
 
Gambar last tu mmg paling comel..siap bawak bola lg ke taman botani ek kak..hihi.. Nampak semangat je amani skrg..zhariff makin slim jek..mana tak nyer makan nasik pun main kejar2an dulu..kalo maknya pun makin selim tak pe jugak..hahahah..

Taman botani ni mmg tanaman je laa ek kak?bunga2an nampak cam orkid2 tuu..xde tmn permainan skali ke?hehe... nmpk enjoy je anak2 akak tuu..seronok semua skali anak2 bersama kan
 
Oh! Sungguh mengembalikan nostalgia lampau... di sini tempat berdating ha ha ha hahhhh , kalau datang setahun sekali nampak perubahan, apalagi Amie yang dah lebih 20 tahun tak datang sini Rosa!
 
Teruk sgt jerebu disana ye? Sini panas terik lps huja ribut minggu lps.
Takde harapan nk jln2 Tasik Perdana kalau balik, takat Sogo dgn Alamanda je sempatnya.
 
Gmbr yg last tu. Amani mungkin kata, "besarnya bola ni..nk pegang pn tak muat tgn.." Tgk muka dia dok saspen bola nk terlepas tu.
 
Dah lama tak pergi ke T.Perdana..dulu masa belajar selalu jugak lepak dngn kawan2 kat situ...
Cantiknya tempat tu skrang ya....

Comel jer Amani bawak bola tu.....agak2 main bola dgn sape lah ya...???
 
baru la tenang tgok suasana taman
 
Salam Kak Rosa..bestnya dpt p taman dgn anak2..Amani bkn main lg dgn bola tuu..seronok dia main ^_^
 
Baru saya tahu Taman Tasik Perdana tu dah berubah nama.. thanks Kak Liza sebab bagitahu..:)
 
Salam Liza..
pernah jgk kesana suatu waktu dulu.. cuma tahu ada tasik..skrg ada taman plak mmg sesuai utk santai2 bersama keluarga...

amboi2x si kecik nak main bola yer siap peluk lagi..tembam hehehe

Jerebu skrg di KL bertambah buruk ke Liza sbb tgk kat tv jerebu sampai tak nmpk bangunan..
 
cantiknye tmn ni.. lady belum pernah pergi lagi..
 
penah sekali ke sana masa bujang dulu la..maknanya dah 15tahun la tak pegi
pasti lagi byk berubah
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...