Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, March 13, 2013

AIR TERESAT - WW




p/s
Air teresat ( nama yg di beri oleh ore klate ) nama tempat lain apa tak tahu pulak, mungkin di panggil air mandian,. Masa kecil2 dulu bila baikdari demam selalu bonda atau neneak akan masakkan air ni utukdi buat mandian. Yang ini akk guna daun serai wangi, daun lengkus dan juga daun pandan. Juga di buat mandian ibu2 yg lepas bersalin.  

9 comments:

Maisarah pun demam tu..siap pakej ngan selsema sekali huhu..
Nak wat mandi teresat daun pandan jer ada
 
oooo...baru tau
 
air tersesat ?..hihi saya panggil air wangi sebab wangi jer baunya
 
Wangi baunya tu Rosa... alahai, rumpun serai wangi dah dibongkar, kalau tak boleh buat air teresat!
 
hihihi... lucu je nama dia.
 
Selalu mandi ngan air ni masa dalam pantang..
 
mandi air ni masa dlm pantang je'
wangi rasa badan mandi air rebusan ni
 
terus teringat2 time berpantang dulu2.best je mandia air camni..rasa harum wangi je badan.
 
hah! air sesat?? hihihihi.... penah tau tapi tak penah buat.. ngee ngeeee
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...