Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Monday, March 25, 2013

DAGING MASAK HITAM

Selamat petang buat semua sahabat blogger. Petang2 baru dapat mengN3. Kaliini akkingin berkongsi resipi LINAPG yg dah berapa kali akk buat mmg sedap daging nimakan dengan nasi beriani.

DAGING MASAK HITAM
Resipi :Linapg
Kongsi bersama: EmbunRosaliza

Bahan Perap :
 1 kilo daging pejal ( potong selebar 2 jari )
1 labu bawang besar ( blend )
1 paket rempah kurma @ serbuk sup ( saya guna serbuk sup adabi )
1 paket kari daging 1 paket kerisik ( 40g )
*** Satukan semua bahan perap kemudian perap semalaman***

 Bahan-bahan:
1 labu bawang besar ( blend )
Rempah 4 beradik
2-3 helai daun pandan ( simpul )
3-4 sudu makan cili boh ( boleh tambah/kurang )
2-3 sudu makan tomato puri ( boleh tambah/kurang )
kicap pekat ( saya guna mahsuri )
Kicap manis
Sos tiram
Minyak
 Air

Cara-Cara:
1.Tumis rempah 4 beradik bersama bawang hingga bawang garing
2.Masukkan cili boh, tumis hingga pecah minyak. Kemudian masukkan tomato puri.
3. Masukkan daging, kacau sebati.Masukkan daun pandan
4. Masak hingga daging empuk ( masukkan air jika perlu )
5. Bila daging empuk, masukkan kicap dan sos tiram. Sesuaikan rasa.
6. Dah siap


8 comments:

selamat petang,..
daging masak hitam mmg sedap...pandai masak.. :D

saya ada jual rempah segera,..untuk resepi ini,..mai laa cuba,.. :D
 
daging kalau masak itam2 mcm ni mmng sedapkan kak...leh cuba resepi ni lenkali..tq kak berkongsi resepi..menyelerakan sungguh...
 
tergoda tengok daging masak cmni...yummy...
 
Sangat2 menyelerakan...kita suka daging masak hitam....
 
aduh...lamanya tak wat daging masak itam ni..kalau dulu nk makan kena beli.Dah pandai masak..kedai punya tak layan dah hehe..Lagi dipanaskan lagi sedap dgg masak hitaam ni kan?
 
daging kalau msk hitam mcm ni sure sedap kan?.. anak2 pun suka..
 
sedapnye...nak ckit kak za
 
Akhirnya keluar juga resepi daging masak hitam dia... nampak sedap sangatlah Rosa!
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...