Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Friday, May 17, 2013

PUCUK PAKU GORENG BUDU

Selamat pagi buat semua sahabat handai alam maya, semoga sihat sejahtera hendaknya. Pagi2 ni langit mendung dan hujan dah turun manja2, macam segan lak nak membasahi ni, guruh pun sayup2 kedengaran.

Menu pucuk paku goreng budu ni dah lama akk buat selepas linapg membuat tayangan amal hari tu, terus akk buat,. Best rasanya dari tumis biasa tu, ada rasa kelainan dan harum budu tu yg best, ala2 goreng belacan juga, 



RESEPI PUCUK PAKU GORENG BUDU
Sumber : Lina pg

 Bahan-Bahan

  • 1 ikat pucuk paku (cuci dan siangkan) 
  • 2 ulas bawang merah (tumbuk) 
  • 2 ulas bawang putih (tumbuk) 
  • 1 biji cili merah/ijo (tumbuk) 
  • sedikit udang kering (rendam sekejap, tos) tumbuk 
  • Budu secukupnya (lina pg guna 2 penutup botol) 
  • 1 sb sos ikan 
  • Sedikit air 


 Cara-Cara:
1. Panas minyak, tumis bahan tumbuk hingga garing
2. Masukkan pucuk paku.Goreng sekejap.
3. Masukkan budu dan sos ikan.Masukkan air jika inginkan sedikit kuah.Gaul sebati.Dah siap

tengah2 taip N3 tetiba dapat satu col nak hantar parcel, alhamdulillah rezeki di pagi jumaat. Terima kasih banyak2 buat pengirimnya, Tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima, semoga Allah melipat gandakan lagi rezeki kalian,Terima kasih....missssss U banyak33x

10 comments:

Assalam kak rosa..owh dah buat ek...pucuk paku goreng belacan ni...sedap kan..adik beradik goreng belacan gak la...
pepon sedap la kat tekak ore klate hihi
 
salam kak..

nampak sedap la..
 
Salam Kak Rosa..yana nk cuba bt jugok..xpnh lg make pucuk paku goreng ngn budu..sedapnyo hehee
 
Toddler locks prevent little kids from opening its washing machine
throughout the wash cycle.

my weblog ... kancelaria adwokacka łódź
 
Salam Kak Rosa..Nampak sedap sangat sayur pucuk paku tu...dah lama kita tak merasa..nak kena cari pucuk paku dulu ler..
 
tambah budu..??? tentu sedap..boleh cuba jugak nanti...
 
The above is just a short introduction on how solar panels services.


My blog ... adwokat warszawa
 
Selamat pagi Rosa,
dapat bayangkan enaknya makan nasi putih dengan sayur paku goreng budu!
Seronoknya terima parcel... apa isinya Rosa he he ehh
 
Summer temperatures may be offered high in quite a few areas of The
spanish coast. Stay tuned for more chit chat on the show as
it welcomes in.

Here is my weblog :: adwokat warszawa
 
wah akak..zila xleh tahan tgk pucuk paku..pebret ni..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...