Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, June 12, 2013

SKOTENG @ BUBUR TEPUNG SAGU - WW

Cantik warna warni, cari kat melaka penjual pun ramai yg tak kenal dengan skoteng, bila bgtau warna warni comel je, Ohhh kita kat sini panggil BUBUR TEPUNG SAGU. Begini lah rupanya skoteng :~



Kenyal2 rasanya bila di buat bubur

10 comments:

Assalam liza..akak ada nampak nasa pi dataran pahlawan..tak tau lak nama dia.nanti nak beli la
 
Comel lak tengok skoteng ni...sama ke ngan Lock Chong kat Klate tu kak rosa?
 
sah...saya tak pernah jumpa or makan skoteng ni
 
baru la tau ape benda skoteng tu..ini rupanye
 
baru jgk namanya skoteng..tak pernah pun dan jumpa benda nii...
 
tun xpenah jumpa dan tak penah makan.. hihi
 
Pernah terjumpa skoteng ni, tapi tak terfikir pulak boleh masak apa.
 
Aahh kak..di Melaka mereka tak tau ni sekoteng.. Sorang dua jer pekedai yg tau nama sekoteng ni. Lain2 semua panggil agar2 tepung sagu.. Dulu masa nadz balik melaka dan cari sekoteng ni siap bawa gambar dlm hp nak tunjukkan rupa sekoteng ni kat pekedai2 di sana..hihiii.. Banyak sgt rupanya dijual di Melaka..
 
Jangan tak try talam sekoteng....
 
assalam kak..first time dgr nama sekoteng ni..jumpa pun lum lg kot rasanya,,heheee
x pe skrg dah tahu len kali leh lah beli klu nmpk kan..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...