Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, October 23, 2013

KERABU MANGGA

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua, pagi yg nyaman sejuk terasa, apa kata kita tayang kerabu mangga biar kecur liur yg melihatnya. Sebenar2nya memang lama sudah buat kerabu mangga ni, hingga ke hari ni buah mangga pun hampir habis musim dah. Kalo ikutkan akk ni tak berapa suka mkn buah2 yg masam dgn kata lain mkn colek buah cicah2 kicap tu, tapi bila di buat kerabu mcm ni boleh la pulak tekak ni mkn, hummm pas tu pedih la perut mkn benda masam2 manis mcm ni, tapi sedap, ku telan jua . Tq MYRESIPI  yg sentiasa menjadi rujukkan ku dari dulu kini dan selamanya


KERABU MANGGA
Resipi : Myresipi @ Nadia
Kongsi Bersama : embunrosaliza.blogspot.com


Bahan-bahan ( 2 orang )

  • 1 biji mangga muda
  • 2 sudu sos nam pla (fish sauce)
  • 1/4 cawan kacang
  • 2 biji cili padi
  • 2 sudu besar udang kering
  • garam dan gula secukup rasa
  • 1 ulas bawang putih

Cara-cara

  1. Tumbuk cili padi dan bawang putih. Jangan sampai lumat. Sedang-sedang je
  2. Potong memanjang mangga
  3. Gaul semua dengan bahan-bahan lain.
  4. Tambahlah garam dan gula secukupny

7 comments:

selamat pagi sis..
kecur tau pepagi ni...sedapnya digandingkan dg ikan bakar...
 
salam kak rosa, bestnya kalau dapat sepiring kerabu manga tu...hihihi
 
wow bestnya
 
sedapnya..kena g cari mangga jugak ni...
 
sedapnya kerabu manga..selera makan.
 
salam Rosa..kerabu mangga ni klu mknnya da kawan..mmg best.Klu kt umah atie ni..mkn sorang2 la sbb HB tak suka.Tu yg malas nk membuat :)
 
Terliur tgk kerabu mangga sedapppnya
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...