Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, October 9, 2013

UBAT CIRIT BIRIT PALING BERKESAN

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pengujung embunkasih rosaliza. Nak cerita sikit pengalaman. Pada 24.9.13 - 27.9.13 ( 4 hari ) Akk mengalami cerry berry yang tidak di ketahui puncanya, sebab kat rumah ni akk sorang yg kena. Letih juga lah, tapi selera makan dan minum orait je, tak ada lemah mana. Bila tak larat ulang bilik air akk telan ubat cirit birit dari klinik. Elok je dia berenti sampai keesokkan harinya, bermulah lah balik cirit tu, pelikkan, makanya akk telan blk ubat klinik tu, berterusan esok tu bermula blk cirit, seterusnya sampai hari seterusnya. Makanya pada hari jumaat tu akk pun suruh lah my abe belikan ubat ni :~

 Ini lah rupa ubat tu Pil Chi-Kit Teck Aun , beli kat 7-11 harga rm 1.70, dulu2 rasanya 60 sen je sepeket ( dulu dlm botol kecil )
Sekotak tu ada sebanyak ini.

Lepas telan ubat ni, elok je sendawa dan sakit perut serta cirit2 pun dah hilang , alhamdulillah dengan izin Allah . Akk ni masa jaman sekolah dulu selalu juga lah telan pil ni, tapi la ni memang tak pernah langsung, bila telan ubat ni sedap je rasa perut macam panas2 je.

5 comments:

Memang ubat ni la yang paling berkesan..
pas telan sepaket.kalau dulu sebotol tu insyaAllah akan baik la cherry berry tuh..rasa pun sedap berangin jer hehe
 
mmg pemes chi kit teck aun, mak ayah saya pun makan lagi ubat ni.tapi ada sekali tu saya terbeli bila bukak kat umah bekas tu kosong takde isi..adoii ada la pulak
 
assalam liza..akak pernah sekali telan ubat ni..tapi tak lepas he he..tak mau masuk...ubat klinik jugak la
 
sy baru jer seminggu lebih sembuh dari chery bery yang maha dasat. 5 hari berlarutan sampai berdarah akhirnya.. ubat ni pon still x jalan, ubat klinik swasta n kerajaan pon still tak jalan.. sudahnya beli ubat cery bery kat Farmasi tak smpai 10 hengget, terus elok... cume bila buang air besar masih keluar darah jugak la untuk seminggu, doktor kate akibat kulit dalam luka.
 
Salam .mak sya pnggil ubat ni taik kmbing.hehe..

Salam kenal..sya folo blog embun kaseh..jika sdi,snggh ke blog sya :)
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...