Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, November 13, 2013

BUAH DAN POKOK MAHKOTA DEWA

Assalamuaalaikum dan salam sejahtera  buat semua, kenal tak buah mahkota dewa, sangat menarik buahnya. Sebelum akk hanya tau kopi mahkota dewa saje, buah yg ori tak kenal. Hari tu ada juga tgk pokok yg masih kecil lagi.

Hari tu masa blk kg masa raya haji, akk singgah rumah sedara di Gua Musang, akk tanya lah buah apa cantinya, dia kata buah mahkota dewa, terus amik kamera snap pic, seronok rasanya dpt kenal ngan buah ni yg belum pernah di lihat sebelum ni :



Banyak buah yg masak, akk pun tak minat nak tanam juga, sebab tak tau cara gunanya

8 comments:

assalam liza..akak ada satu buku berkaitan kebaikan mahkota dewa ni
 
As salam kak rosa,
Kat umah pun bonda tnm pokok ni. I pun ada dua pokok tp kecik lagi. Buah mohkota dewa yg kering harganya lbh RM100 sekilogram.
 
Kopi mahkota dewa sedapp
 
cantik buahnya tapi apa kegunaan yg blh kita bt selain bt kopi
 
buah tu biasanya di keringkan lepas tu boleh masuk dalam air minuman kan
 
1st time jugak tgk buah mahkota dewa nih..
 
Buah ni ada kat rumah..ma tanam tp tak pernah rasa n snap gambar
 
Sedap nama buahnya...pasti berguna utk kebaikan tubuh kita, betul tak?
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...