Tuesday, March 27, 2012

JALAN - JALAN DI CAMERON HIGHLAND - part 1

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Pada sabtu lepas 23.3.2012 kami sekeluarga jenjalan kat cameron sesambil hantar my MIL blk Klate, kiranya kami berpisah di atas puncak bukit cameron gitu. Perjalanan dari rumah kami ke ringlet atau Habu lebih kurang 200km. Kami mengunakan plus highway masuk tol duta n keluar di tol tapah dgn RM 19.40. Hampir 3 jam perjalanan, kami sampai di sana dengan selamatnya. Destinasi pertama kami ialah Ladang Teh Boh :~


 penat naik bukit 7 beradik ni berehat, dgn posing tah apa2
 my MIL ku n my abe
 teh yang sedang di proses, baunya semerbak ala2 rumput yg lepas di mesin, boleh ke gitu heheh
 tinggi tempat ni tengok Aqil macam dok atas pokok je
kita minum dulu teh seteko rm 14.00, teko pun comel je. yang air eqa minum tu rm 3.50 ice lemon tea kut, sbb rasa msm2. Air teh tu kalo oder secawan2 rm 3.50 juga.


p/s tak sempat nak resize lagi gambar2. Sibuk dengan hoki inter zon pula dari 26.3 - 30.3 jadi penonton je. Walaupun penonton tapi rasa seronok n puas bila tengok anak main. Habis je inter zon bersambung pula hoki bawah 15 dan 18 pula, ada juga 2 anak akk main

9 comments:

Bestnya... Nida belum berkesempatan lagi ke CH ni walaupun kami duk di Pahang..heheh
 
bestnye kak.dpt g cuti2 masa weekend..nak cuti masa cuti seklh pun payah..apalg weekend...CH tunggu ye kadatangan kami..dah rindu nak kesana ni..
 
assalam rosa..sempat pi ladang teh ye..sebelum sibuk menjadi penonton bagi semangat untuk anak2 masuk perlawanan hoki
 
Bestnya jalan2 cari makan kat CH.Lama dah rasanya tak pi sna.Rasanya pi time Maisarah dalam pewut hihihi.Tuan badan tak pernah jejak kaki kat sana.
Nanti bleh la family day kat CH lagi kan?
 
Assalamualaikum kak...
seronokkan dapat ke CH...dulu2 setiap mnggu saya ke sana sbb dekat jer....tapi skrang ni anak2 dah tak nak pergi....

p/s...mmng betulkan, rasa puas dapat tengok anak2 main...kalau kita ada, lagi bersemngat dia orang...anak2 kak rosa semuanya minat ngan hoki ya...
 
dah lama nani tak gi cameron...tak tahu mcm mana rupe kat sana...
 
assalam kak rosa...
ruginya tak tau akk ke ch..kalau tak..dah leh jumpa..sronok kan ke ladang teh boh..sejuk sgt kt stu..
 
Best tu minum teh fresh2.. bau rumput?hahah..lawak akak neh!
amani x jenjalan sana sini ke kak?kalo zhariff pantang terlepas,nak berdikari je jenjalan ke sana ke mari..tp x jejauh la..hehe
 
bestnya... alla dah lama x p.. teringin nk p klu ada masa..
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...