Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iklan

Wednesday, October 9, 2013

KEREPEK JEJARI KETAM ( CRAB STICK )

Assalammualaikum buat semua, n3 ke2 hari ni, terajin lah pulak, resipi dh lama dlm draf cuma malas nak masukkan gambar je,punya lah pemalas akhir2 ni, nampaknya makin kurang lah pengujung ke blog embun ni.  Dah lama ya buat kerepek ni, hanay akk n Amani je yg sempat mkn,lagi pula buat sikit je sekara merasa dan simpan resipi




RESEPI KEREPEK JEJARI KETAM
By: Che Iza (MyR)
Sumber : LiNa Pg (Bleh refer sini untuk step by step)
Kongsi Bersama : embunrosaliza.blogspot.com
Bahan-Bahan:
  • 1 kg crab stick 
  • Minyak
Cara-Cara:
  1. Siat-siat crabstick dan potong memanjang setebal  (agak2 je la)
  2. Goreng deep fry (api sederhana)
  3. Angkat dan toskan
  4. Biar betul2 sejuk baru disimpan dalam bekas kedap udara

Syiokkkk je amani makan kruk kark je.....kalo tgk gaya dia mkn tu memamng sedap sangat la, boleh mengoda org heheh

5 comments:

Senang dan sedap..nk buat lambat..makan sat jerrrr licin..
 
akak pernah tengok kat blog lina.pg..tapi tak buat pun lagi..ni liza pulak share..harus juga dicuba ni
 
boleh cuba ni..:)
 
looks really delisheh
and should try this -- one day
^__^
 
dia boleh rangup eh kak crab stick yg mcm guna kat yong tofu tu ke...
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...